Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

آموزش تولید خروجی اندروید در Storyline 2

چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۳۱ ب.ظ

 

 

بنا به درخواست‎ها و سوالات مکرر تعداد زیادی از دوستان:

در این آموزش شما با نحوه تولید خروجی اندروید و مراحل کار آن در storyline 2 آشنا خواهید شد. همچنین اپلیکیشن مربوطه را نیز دریافت خواهید کرد و یک فایل حاوی مقایسه ویژگی‎های خروجی ‎های مختلف ارائه شده تا براساس آن به انتخاب نوع خروجی

بپردازید. چون ممکن است برخی ویژگی‎ها به دلیل تفاوت محیط در نوعی از خروجی فعال باشد ولی در نوع دیگر کار نکند.

 آخرین نسخه پلیر رو از این جا دانلود کنید
http://bayanbox.ir/info/4659786216351112779/air.com.articulate.articulatemobileplayer

 



فایل مقایسه خروجی‎ها رو از اینجا دانلود کنید.
http://bayanbox.ir/info/3103109323106800050/features

نظرات (۲۴)

با سلام.ممنون از آموزش خوبتون. ولی وقتی من اپلیکیشن رو روی گوشی نصب کردم و وقتی فایل html  رو توی Explorer گوشیم Open As  کردم ،  اسم نرم افزار Player  جزء لیست نمیاد که با اون بازش کنم !!
پاسخ:
سلام
برنامهEs file explorer  رو نصب کنید روى فایل HTML مربوطه long touch کنید (چند لحظه انگشت را روى اون نگهدارید) تامنو ظاهر شود. گزینه پایینی other رو انتخاب کنید تا لیست کل برنامه‎ها ظاهر شود.
ولی من دقیقا همین کار رو کردم. پلیر نصبه توی گوشیم.و با  ES File Explorer  هم کاتر کردم. اما وقتی Other  رو میزنم اسم پلیر اندروید نمیاد
پاسخ:
یک نوار پیمایش داره اونو آروم به سمت پایین بکشید ظاهر خواهد شد.
جناب محمد زاده این رو میدونم. ولی نبود باور کنید!!!
 نصب شده بدرستی. حتی توی مارکت هم بدرستی آپدیت میشه.اما اسمش نمیاد برای باز کردن فایل html
پاسخ:
مراحل همینه.
علت ظاهر نشدنش رو نمیدونم.
  • احمدرضا معصومی
  • جناب آقای محمدزاده سلام و خداقوت

    از بابت آموزش هایی که توی وبلاگ گذاشتید ممنونم .سوالی داشتم در مورد فارسی کردن منوها در استوری لاین 2 .من فارسی ساز آن را از همین وبلاگ دانلود کردم و پس از انجام مراحلی که توضیح داده بودید متاسفانه حروف فارسی به هم ریخته است باید چه کار کنم؟ لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید . ممنون از شما
    پاسخ:
    سلام جناب آقای معصومی
    در تنظیمات پلیر جهت متن را راست به چپ کنید.
    یک فونت فارسی رو برای پلیر انتخاب نمایید.
    در صورتی که موارد فوق رو انجام دادید و جواب نگرفتید باز به بنده اعلام فرمایید.
    سلام آقای محمد زاده
    ممنون از آموزشتون
    من طبق آموزش های شما پیش رفتم و وقتی که خروجی رو داخل موبایل ریختم و روی htmlدستم رو نگه داشتم گزیه open as نداذه،به نسخه اندروید ربط داره؟ مشکل دیگه که دارم اینه که پلیر پیوست شده رو نصب کردم بعد از نصب وقتی می خوام اجرا کنم خطا می ده .
    پاسخ:
    سلام
    از لینک زیر نسخه es explorer که من باهاش کار کردم دانلود فرمایید. گزینه‎ی open as رو خواهد داشت.
    http://bayanbox.ir/info/2716732757259499077/ES-File-Explorer-File-Manager-v3.1.0.2
    بنده روی نسخه‎های 4.1 به بعد نصب کردم مشکلی نداشته است.
    آخرین نسخه پلیر رو از این جا دانلود کنید
    http://bayanbox.ir/info/4659786216351112779/air.com.articulate.articulatemobileplayer

    ممنون از پشتیبانی خوبتون. آقای محمد زاده اون مقایسه هایی که کرده بودین برای پلیر جدید و استوری دو هم صادق هست؟ بدون اپ با چه نوع فلشی می شه محتوا رو باز کرد. وقتی از نرم افزاری مثل فلش برای موبایل خروجی می گیریم یه خروجی داره و برای اجرا راحت تره. به نظر می آد استفاده از نسخه موبایل استوری برا کاربرای عمومی پیچیده تر باشه
    پاسخ:
    سلام
    بله این مقایسه‎ها در پلیر جدید نیز درست است. متاسفانه با فلش نمیشه محتوا رو باز کرده فقط در محیط مرورگرها احتمالا بشه محتوا را مشاهده کرد.
    در مورد محتواسازی توسط فلش برای اندروید حق با شما است و محتوای تولیدی توسط نرم افزار فلش، به راحتی در صورت نصب فلش پلیر روی گوشیها قابل نمایش است. متاسفانه در تولید خروجی موبایل ستوری لاین فرض بر این است که شما محتوا را روی سیستمهای ابری (وب) آپلود کرده و کاربر با در اختیار داشتن لینک بتونه به محتوا دسترسی داشته یا اونو دانلود کنه.
    سلام آقای محمود زاده عزیز
    من تا قسمت باز کردن فایل پیش رفتم و وقتی اپ آرتیکیولیت رو برای پخش انتخاب می کنم صفحه باز می شه و پیغام No content نمایش داده می شه
    پاسخ:
    بله در نسخه‎های ابتدایی به راحتی میشد محتوی را مشاهده کرد (که متاسفانه روی برخی گوشیها ارور میداد) ولی در نسخه جدید کلا فرض بر آپلود محتوی روی اینترنت است و از حالت آفلاین پشتیبانی نمیکنه. و خودم هم تازه متوجه اون شدم. به همین دلیل لینک فروش رو حذف کردم.ضمن عرض معذرت از شما در صورت تمایل ایمیل خود رو برای بنده بفرستید تا لینک آموزشی یه فایل فروشی دیگه رو به صورت رایگان براتون ارسال کنم. یا شماره کارتتون رو برام ایمیل کنید تا مبلغ پرداختی شما را به حسابتون واریز کنم. امیدوارم عذر بنده رو بپذیرید و مطمئن باشید که در زمان ساخت آموزش تمام مراحل عملا پیاده شده بود و به درستی عمل میکرد.
    در پایان از تلاش پیگیر شما تشکر میکنم که بنده رو متوجه نقص موجود کردید.
    ممنون آقای محمد زاده عزیز
    از همین فایل هم خیلی استفاده کردم.
    سلام مجدد
    فایل رو آپود کردم و به به صورت آنلاین باز کرد و بعد نمایش آفلاین رو انتخاب کردم الان به اینترنت وصل نباشم هم فایل نشون می ده، سوالم اینه که این فایل هایی که داخل library پلیر استوری لاین ذخیره شدن در کدوم بخش گوشی ذخیره می شن و این که آیا می شه این فایل آفلاین به یک گوشی دیگه ای که پلیر روش نصبه فرستاد و انجا هم بدون اتصال به اینترنت فایل اجرا بشه. 
    پاسخ:
    سلام
    بنده زیاد گشتم ولی دقیقا جایی رو پیدا نکردم که فایل آفلاین اونجا ذخیره میشه. تعدادی از تصاویر فایل آفلاین در گالری اندروید و در پوشه ای به نام موبایل یا ios ذخیره میشند.
    تشکر، پس با این وجود استوری لاین 2 قابلیتی برای گوشی هایی که به اینترنت وصل نیستن رو نداره. خروجی ها گاهی که به اینترنت وصلی می شم با نرم افزارهایی مثل کروم و فایرفاکس  لود می شن اما وقتی نیستم باز نمی شن و قاعده مشخصی نداره انگار. این html5 خودش نمایشگر خاصی داره؟ نمی شه یه نرم افزاری ه از html5 پشتیبانی می کنه رو نصب کرد تا بتونیم خروجی آفلاین رو ببینم
    سپاس فراوان از وفتی که می گذارید برای پاسخ

    پاسخ:
    با سلام
    htmll5 استانداری برای نمایش محتوای وب توسط مرورگرها است و راه حل برای storyline تولید خروجی وب یا موبایل است.
    سلام مجدد
    نسخه قبل رو هم وصل کردم، چند بار با فایرفاکس بازکردم اما بارم پنجم ششم دیگه باز نکرد و خطا داد که باید پیلری استوری نصب  بشه ولی وقتی نصب می شه و می خوای با اون باز کنی باز هم متاسفانه no content می زنه. برا دانلود هم جتما باید اینترنت شما WiFi باشه.

    سلام ممنون از آموزش عالیتون آموزش این بخش برای من واضح پخش نمی شود در واقع شما پوشه publish شده را روی سایت اینترنتی آپ می کنید سپس از روی موبایل به سایت متصل شده و فایل را پخش می کنید. درست مطلب را متوجه شدم ؟
    پاسخ:
    سلام
    بله درسته.
    سعی میکنم فایل اصلی رو پیدا کرده و با کیفیت بهتری آپلود کنم.

    سلام وقت به خیر تشکر از پاسخ تون روی چه سایتی باید آپ کنیم  ؟ باید سایت داشته باشیم. چونکه می خواهم این قسمت را برای همکاران در کلاس آموزشی تدریس کنم  و سطح سواد همکاران در زمینه کامپیوتر پایین است .

    پاسخ:
    سلام
    بایستی روی سیستمهای ابری (cloud) مثل google drive یا دراپ باکس آپلود کنید.
    البته پیشنهاد بنده بنابه تجربه‎ای که دارم اینست که این بخش رو تدریس نفرمایید چون بیش از آنکه چیزی دستگیر همکارا بشه، باعث سردرگم شدنشون میشه. بیشتر همکاران حتی در کار با اینترنت و یه ایمیل ساده مشکل دارند.

    سلام  وقت به خیر   بخشنامه تولید محتوی خواسته که تولیدشون روی سیستم عامل اندروید هم اجرا شود به همین دلیل همکاران شرکت کننده خیلی مایلند یاد بگیرند.را ه حلی پیشنهاد دهید؟ با سپاس

    پاسخ:
    سلام
    اگه منظورتون جشنواره رشده، منظورشون اینه که محتوای تولیدی حداقل روی یکی از سیستم عاملهای ویندوز یا اندروید اجرا بشه و الزامی در پشتیبانی اندروید وجود نداره.
    متاسفانه با وجود این همه ضعف دانش رایانه ای مخصوصا در بین همکاران باسابقه راه حلی به نظر  بنده نمیرسه.
    سلام
    استاد من با این برنامه در حال کار هستم اما 40 تا درس روباید الکترونیکی کنم اما این آزمون سازیها و افکت گذاریها احساسمیکنم کند پیش میره
    من دوره این برنامه توسط آموزش های لیندا و ویدیو تکنیکهای پیشرفته دیدم
    اما حس میکنم کند پیش میرم
    حس میکنم چیزهایی هست که نمیدونم و میشه سریعتر کار رو به نتیجه رسوند
    این دانش رو در خودم چطور تقویت کنم؟
    ممنون میشم از جوابتون
    پاسخ:
    سلام
    زمان فراگیری بستگی به دانش کامپیوتری قبلی شما و میزان زمانی است که به کار تخصیص میدهید. بنده این آموزشها را از منابع مختلف و تجربیات کاری خود تهیه کردم و در همین وبلاگ از قسمت مطالب به ترتیب آموزش از آسون به پیشرفته ارائه دادم. شما همچنین میتونید از طریق کانال این وبلاگ در آپارات ویدیوهای آموزشی بنده را ملاحظه فرمایید. آموزشهای لیندا برای شروع کار خوبه ، منتها بنده سعی کردم کارها را مثالهای عملی و پروژه محور جلو ببرم.
    apaprat.com/econtent آدرس کانال بنده در آپارات هست.
    باسلام
    استاد هر وقت من میخوام فونت فارسی سوال رو تغییر بدم و به میترا تبدیل کنم
    استوری لاین دیگه کار نمیکنه
    البته در هر چند روز یکبار اینجوری میشه
    آپدیت 5 شمارو هم نصب کردم اما حل نشد.
    پاسخ:
    سلام
    بنده تست کردم مشکلی نبود.
  • حسنا شکیبا
  • سلام ممنون از آموزش های عالیتون
    لطفا نحوه ساخت دکمه سفارشی با عکس خودمان هم داشته باشید ممنون
    پاسخ:
    سلام
    انشالله فرصت شد آموزشو قرار خواهم داد.
    سلام میشه یه پلیر واسه دانلود بزارید که فهرست رو از استوری لاین برداره و فقط اسلاید رو نشون بده ممنون میشم از زحمتتون
    پاسخ:
    سلام
    پلیر رو براتون آپلود کردم میتونید ازلینک زیر دانلود کنید.

  • Amir Arsalan Nadimi
  • با سلام خدمت شما دوست عزیز ، ... سوالی از نحوه خروجی Articulate دارم ، میخواستم ببینم ایا میشه از این برنامه یک Application با فرمت APK برای اندروید خروجی گرفت یا نه ..؟  یعنی مثل برنامه های دیگه Install کنیم و هر وقت خواستیم به صورت یک برنامه مجزا بازش کنیم؟ 
    پاسخ:
    سلام خدمت شما
    نه چنین امکانی نداره تنها باید با نصب اپلیکیشن مخصوص و بعد از آپلود روی وب قابل پخش هستش.
    سلام امکان تبدیل به فرمت گیف وجود داره؟؟؟
    پاسخ:
    سلام
    اگه از خروجی پروژتون فیلم بگیرید به شرطی که مدت زمانش کم باشه قابل تبدیل به گیف هستش.

    سلام
    ممنون از رهنمودهای خوبتون. مشکل من اینه که خروجی EXE که میگیرم توی سیسم خودم یا سیستمی که استوری لاین داره پخش میشه اما تو سیستمهای دیگه پخش نمیشه. در حالیکه فایل اجرایی باید تو همه سیستمها پخش و اجرا بشه. اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید. سپاسگزارم
    پاسخ:
    سلام خدمت شما
    شما هنگام انتقال خروجی به سیستمهای دیگه باید از انجام موارد زیر مطمئن شوید:
    1- کل محتویات پوشه خروجی رو انتقال بدید نه فقط فایل exe
    2- از نصب فلش پلیر روی سیستم مقصد اطمینان حاصل کنید.
    سلام بزرگوار

    من شدیدا نیاز به خروجی با فرمتexeدارم
    چون میخوام بدون نیاز ب نصب هیچ نرم افزار کمکی بشه محتوا رو باز کرد
    اما تمام حالات خروجی استوری لاین رو امتحان کردم ولی متاسفانه نشد ک نشد
    اگر نکته بخصوصی مد نظر دارید ما را ار راهنمایی خودتون بهره مند کنید
    پاسخ:
    سلام 
    در آخرین آپدیت نسخه 3 وابستگی به فلش را حذف کرده.
    سلام
    چطور میشه خروجی استوری لاین رو روی سی دی  اتوران کرد 
    پاسخ:
    سلام اگه پوشه خروجی را باز کرده تمام محتویات اون رو روی سی دی رایت کنید خودش اتوران هست
    سلام جناب مهندس محمدزاده.
    من میخوام خروجی exe  در استوری بگیرم امکانش راهنمایی بفرمایید.
    با سپاس فراوان
    پاسخ:
    سلام کافیه خروجی سی دی بگیرید که اگزه داره
    اگه میخواید تک فایل اگزه باشه میتونید از برنامه enigma virtual box استفاده کنید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی