Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

آموزش storyline2 جلسه دوازدهم: آموزش تریگرها بخش چهارم

چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۹:۲۲ ب.ظ

آموزش storyline2  جلسه دوازدهم: آموزش تریگرها بخش چهارم

در ادامه‎ی بحث تریگرها، به نحوه‎ی ساخت محتوای آموزشی محور اعداد که در پست قبلی خدمت شما معرفی گردید می‎پردازیم. در این آموزش شما با قابلیت‎های جدیدی از تریگرها آشنا خواهید شد از آن جمله به استفاده از کادرهای ورود داده‎های عددی و اعمال تریگرهای لازم برای تعاملی کردن محتوا خواهیم پرداخت.

همچنین نحوه‎ی اعمال شرط به تریگرها را خواهیم دید. شرط یا condition بسیار بحث مهم و کاربردی در افزایش میزان کارایی و هوشمندی برنامه است. چرا که توسط آن مشخص خواهیم کرد که رویدادهای ما تحت شرایط خاص اتفاق بیفتند.

در آموزش ویدویی زیر مراحل ساخت محتوای آموزشی محور اعداد را خواهیم دید با این امید که مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

 

  • ۹۴/۰۱/۲۶
  • ۴۶۰۳ نمایش
  • سلیمان محمدزاده

نظرات (۱۹)

سلام حضور استاد گرامی

آموزش فوق العاده و جالب بود ، یه سؤال : آیا می شه با طراحی یه اسلاید به هر تعداد 

که بخواهیم به صورت تصادفی محتوا را بسازیم مثلاً با قرار دادن یک دکمه به نام ( دوباره )

 در همون اسلاید عددها به صورت تصادفی تغییر کنند ؟ 

ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید 
پاسخ:
با سلام خدمت شما
بازیدی دوباره شما بعد از مدتها باعث خوشحالی بنده است.
امکان تولید اعداد تصادفی وجود دارد و کاربردهای بسیاری مخصوصا در ریاضی دارد. یکی از آموزشهای بنده در بحث تریگرهای جاواسکریپت همین آموزش خواهد بود و انشاءالله تا یکی دو هفته دیگه آموزش رو تقدیم خواهم کرد.
ولی استفاده از آن در این محتوای محور مختصات میتونه در کلاس درس باشه که هر بار یک زوج عدد رو به شکل تصادفی تولید کنه و دانش آموز بتونه محل اونو رو محور مختصات پیدا کنه.
سلام استاد گه بخوام روی اسلاید ها اهنگ بزارم به صورتی که در طول اجرا اسلاید ها قطع نشه چکار باید بکنم.
ممنون
پاسخ:
سلام
آموزش رو در این لینک قرار دادم
سلام جناب محمدزاده خسته نباشید ویدیوهای قدیمی در پخش صدا مشکل دارد دلیل چیست؟
پاسخ:
سلام
از لحاظ کیفی، کیفیت صوتی یه مقدار پایینه ولی در پخش مشکلی ندارند. با مرورگرهای دیگه امتحان کنید.
سلام
یه سوال داشتم
میخواستم بپرسم من به تازگی ویندوز عوض کردم و در هنگام اجرای نرم افزار استوری لاین پیغام میده شما باید فلش پلیر 10 به بالا نصب کنید
راهنمایی کنید من چجوری این نرم افزار رو نصب کنم
با تشکر بخاطر مطالب جالبی که قرار میدید.
پاسخ:
سلام
به آدرس زیر برید و فلش پلیر رو دانلود کرده و نصب نمایید.
http://flashplayer.ir/
با سلام مجدد
من نرم افزار مربوطه را نصب کردم ولی در هنگام نصب میگه شما یکبار نرم افزار رو نصب کردید و باید منتظر آپدیت های بعدی باشید.
ولی وقتی میخواهم نرم افزار استوری لاین رو باز کنم باز هم همون اختار قبلی رو میده.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام
احتمالا شما نسخه 1 نرم افزار storyline رو نصب کردید نسخه 2 رو از لینک زیر دانلود کرده و نسخه قبلی رو از حالت نصب خارج و نسخه جدید رو نصب کنید.
http://econtent.blog.ir/1393/10/30/v2download
با سلام مجدد
من نسخه ی 2 نرم افزار با آخرین اپدیت رو دانلود و نصب کردم و قبل از اینکه ویندوز عوض کنم این ارور رو نمی داد
ممنون می شم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
راه حلهایی که به نظر بنده رسید و در خود سایت articulate هم به اونا اشاره شد همون مواردی هستند که عرض کردم. احتمالا مشکل از ویندوزتون باشه.
با سلام

من خیلی وقت هست که وب سایت شما را دنبال میکنم ولیکن یک چند ماهی هست کا مطالب خود را اپدیت نمی کنید.... ممنون می شم که مطالب خود را اپدیت و به روز نگه دارید.


پاسخ:
سلام جناب شاطری عزیز
ممنون از حسن توجهتون
مدتی است به دلیل مشغول بودن به کارهای دیگه نتونستم وبلاگ رو آپدیت کنم اما انشاءالله سعی میکنم قبل از آخر این ماه دو سه مطلب جدید تهیه کرده و در وبلاگ قرار دهم.
با عرض معذرت به دلیل منتظر نگه داشتن شما و دیگر بازدید کنندگان عزیز.

سلام استاد گرامی

چرا در استوری لاین 2 اعداد را نمی توان بصورت فارسی تایپ نمود روش خاصی داره ؟

با تشکر

پاسخ:
سلام جناب اربابی بزرگوار
عددنویسی فارسی مشکلی نداره نمنوشو میتونید از لینک زیر ملاحظه فرمایید.
عددفارسی

سلام مجدد خدمت شما استاد محترم

ممنون از پاسخگویی شما

من که نمی توانم اعداد را فارسی تایپ کنم . تنظیمات Region and language ویندوز هم فارسی است و در word عدد نویسی فارسی انجام می شود . نمی دونم مشکل کجاست لطفا یه بررسی بفرمایید اگه تنظیمات یا روش خاصی داشت ممنون می شم از اطلاعات خوب شما استفاده کنم .

با تشکر فراوان

پاسخ:
با سلام سعی کنید آخرین آپدیت نسخه 2 که آپدیت 5 هستش دریافت کنید با کرک همون آپدیت 2 کار میکنه.
  • کاوه داودی
  • ماموستای خوشه ویست  چاوه کانت ماچ  ئه که م.

    سه ر که وتویی ئه وه  ئاواتی ئه مه یه .

     

    پاسخ:
    سڵاو برای بەرێز
    سەردانی جەنابت لەو وێبلاگە جێی شانازیە.
    ئاواتم سەربەرزیتانە مامۆستای دڵسۆز و بەرێز.

    با سلام و تشکر از پاسخگویی شما

    مشکل از فوت های بود بعد از نصب ویندوز فونت فارسی نصب کرده بودم که دچار اشکال شده بود با نصب مجدد فونت های ویندوز 7  درست شد

    با تشکر و سپاس فراوان 

    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم مشکلتون برطرف شد.

    با سلام و عرض خداقوت خدمت شما استاد ارجمند

    ببخشید خیلی مزاحمتون شدم ولی بدون شک شما کامل ترین و بهترین مرجع پاسخگویی استوری لاین در کشور هستید .

    یه سوال داشتم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید

    من یه محتوایی درست کردم که کاربر باید تعدادی از کلمات عربی را ترجمه نمایید . بعد از وردو متن به text Entry  کلید ثبت را زده و با توجه به پاسخ ، لایه صحیح یا غلط نمایش داده می شود . در ورود متنی که حرف ی داخل آن نیست مشکلی نیست ولی زمانی که حرف ی داخل کلمه یا جمله باشد فقط لایه غلط نمایش داده می شود . البته داخل سیستم خودم درسته ولی در سیستم های دیگه مشکل داره . شما برای ورود حرف ی یا تعریف آن برای نرم افزار چه پیشنهادی دارید .

    با تشکر فراوان

    پاسخ:
    با سلام
    بنده زیاد با زبان عربی کار نکردم ولی یک راهی که به نظرم میرسه و در حال حاضر به دلیل عدم دسترسی به سیستمهای دیگه نمیتونم امتحان کنم از شما خواهشمندم که امتحان فرموده و نتیجه را به بنده اعلام بفرمایید این که اگه سوال رو به صورت جاخالی از بخش quizzing طراحی میکنید. در بخش پاسخهای درست کلمه پاسخ را با انواع (ی)های مختلف بنویسید.
    برای مثال اگه پاسخ کلمه تفعیل بود شما در پاسخ ها سه پاسخ درست را درج کنید به این صورت که در حالتی که صفحه کلیدتون عربی هستش (نه فارسی)
    یای تفعیل را یک بار با فشردن (y) بار دوم با فشردن (shift+b) و درنهایت با فشردن (Shift+e) تایپ کنید.
    انشاءالله که این روش درست باشه.

    با سلام مجدد

    دو روز مشغول بودن تا اینکه نهایتا به این نتیجه رسیدم که در ورود متن در قسمت text entry   باید فونت استاندارد یونی کد استفاده شود و در هنگام تعریف پاسخ صحیح یا غلط کلمات و جملاتی که حرف ی دارند را باید فقط با Shift+ x  وارد نمود . در این صورت کاربر چه حرف ی و چه Shift +x  را بزند هر دو صحیح است .

    من فونت های  Times new roman  و  Adob arabic  و  arial

    روی چندین سیستم و ویندوز مختلف امتحان کردم درست بود .

    پاسخ:
    سلام
    ممنون از بازخوردتون و تلاشی که انجام دادید.
    سلام خدمت استاد گرامی
    می خواستم ببینم امکان این که وقتی در حالت خروجی می ریم روی  side bar ظاهر بشه و وقتی موس رو از روش می بریم جای دیگه side bar حذف بشه. این امکان توی برخی نرم افزارها هست.
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    دقیقا شاید اون چیزی که شما میگید نه ولی یه چیزی تو مایه‎های اون رو میتونید بسازید به این شکل که
    به تنظیمات پلیر رفته در قسمت player tabs روی گزینه menu کلیک کنید و با فشردن فلش رو به بالا طی چند مرحله کاری کنید که منو در بخش بالایی و جدا از ساید بار ظاهر شود. حالا در حالت عادی شما فقط یک دکمه منو دارید که با کلیک روی آن ظاهر و با کلیک دوم مخفی میشه. به صورت شکل زیر
    http://bayanbox.ir/download/7647519578798575437/menu-autohide.png
    سلام
    امکانش هست که بتونیم در لایه ها seek bar داشته باشیم و در اسلاید اصلی نه؟
    پاسخ:
    سلام
    برای داشتن seekbar حتما بایستی اون رو در لایه اصلی داشته باشیم.
    اما اگه شما میخواید برای پخش ویدیوی و کنترل روی اون از سیک بار استفاده کنید میتونید به جای اون سیک بار رو از پلیر حذف کنید و از بخش ویدیو گزینه show video controls  را فعال کنید.
    با سلام و خسته نباشید و ممنون به خاطر آموزش های خوبتون فیلم های استوری لاین 2 خیلی کیفیتشون پایینه من این مشکلو چطور حل کنم؟؟؟؟؟؟/
    پاسخ:
    سلام
    اگه منظورتون آموزشهای وبلاگ هستش ، ویدیوها با کیفیت بالا تهیه میشن ولی متاسفانه هنگام آپلود روی آپارات به دلیل کاهش حجم از سوی آپارات کیفیتشون پایین میاد.
    اگه ویدوهای داخل محتوای خودتونو میگید هنگام تولید خروجی، میتونید در تنظیمات خروجی کیفیت رو بالا ببرید. در publish آخرین گزینه که quality هستش گزینه custom optimization را انتخاب کنید در کادر ظاهر شده اسلایدر مقابل ویدیو را تا آخر بکشید (عدد 9) تا حداکثر کیفیت در خروجی ظاهر بشه.
    با آرزوی موفقیت برای شما
    با سلام خدمت استاد بزرگوار ویدئوهای سایت آپارات مد نظرم بود ممنون از توضیحاتتون.
    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم.
  • محمد حسین غلامیان
  • ببخشید چه جوری میتونم دی وی دی آموزش استوری لاین شما رو تهیه کنم
    پاسخ:
    تهیه آموزشا روی دی وی دی در حال آماده سازی است و مراحل پایانی ساخت آموزشا رو طی میکنه ایشاللا آماده شد از طریق همین وبلاگ نحوه تهیه اون خدمت شما اطلاع رسانی خواهد شد.

    سلام

    من توی پروژه ام یه مشکلی پیدا کردم

    وقتی اسلاید پخش میشه متن خونده میشه ولی وقتی دکمه اسلاید بعد یا قبلو میزنی و دوباره به همون اسلاید برمی گردی از ب ادامه فایل صوتی که خوندن متنه پخش میشه

    چیکار کنم از اول پخش بشه

    پاسخ:
    سلام
    در گوشه پایین سمت راست یه علامت چرخ دنده یا تنظیمات هستش با کلیک روی اون یه پنجره باز میشه از کشوی مقابل   when revisiting گزینه reset to initial state را انتخاب کنید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی