Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

آموزش تولید محتوای الکترونیکی قسمت سوم

شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۰۳:۲۸ ب.ظ

مرحله 3 پردازش:

ترکیب ورود‎ها و چیدمان مناسب آن‎ها و افزودن محتوای تعاملی را می توان پردازش نام نهاد.

 

 

در این مرحله از نرم افزارهای تولید محتوا استفاده می شود.

 

 

جهت انتخاب یکی از نرم افزارهای مختلف تولید نخست بایستی دید که نرم افزار تولید محتوا چه ویژگی هایی بایستی داشته باشد؟

 

 

ویژگی های نرم افزار تولید محتوی:

 

 

1- آسان بودن استفاده: یکی از مهمترین عوامل در انتخاب نرم افزار تولید محتوا این است که یادگیری کار با آن ساده باشد و فرد با داشتن دانش اولیه کامپیوتری ( در حد گذراندن درست دوره های ICDL) با دریافت آموزش لازم آن را یاد بگیرد و نیازی به سکریپت نویسی نداشته باشد. و برای کاربران ایرانی پشتیبانی از تایپ مستقیم فارسی.

 

 

2- داشتن ابزارهای تعاملی: نرم افزار تولید محتوا حتما بایستی حاوی ابزارهای تعاملی باشد یعنی بتوان بیننده یا فراگیر را با محتوی درگیر کرد و در مقابل اعمال کاربر، عکس العمل مناسب ارائه شود.

 

 

3- آزمون سازی: ویژگی دیگری که نرم افزار تولید محتوا بایست داشته باشد. سنجش میزان یادگیری فراگیر و یا رفتار ورودی اوست که این امر با قابلیت تولید آزمون مشتمل بر انواع سوالات امکان پذیر است.

 

 

4- تولید خروجی های متنوع: بسته به این که محتوا قرار است به چه شیوه‎ای در اختیار کاربر قرار گیرد نرم افزار تولید محتوا بایستی انعطاف لازم جهت تولید خروجی روی دیسک سخت، سی دی و یا اینترنت و حتی تلفن همراه را داشته باشد.

 

 

با بررسی هایی که از سال 89 تاکنون روی نرم‎افزارهای مختلف تولید محتوا انجام داده ام. به این نتیجه رسیدم که یکی از بهترین نرم افزارهای تولید محتوا (اگر بهترین نباشد) نرم افزارهای شرکت Articulate هستند که دو محصول آخر آن یعنی Storyline و Studio 13 تمامی ویژگی های فوق را دارند چرا که

 

 

 

اولا: هرکس با پاورپوینت کار کرده باشد به دلیل مشابهت محیط کار به راحتی می تواند کار با آن را یاد بگیرد و از تایپ مستقیم فارسی پشتیبانی می کند. (اکثر نرم افزارهای تولید محتوای دیگر با فارسی نویسی مشکل دارند)

 

 

 

ثانیا: ابزارهای تعاملی مانند دکمه، Hotspot، Drag & Drop و Trigger و ...  را دارا می باشد که به راحتی می توان کار با آن ها را بدون کدنویسی فراگرفت.

 

 

 

ثالثا: قابلیت ایجاد بانک سوالات با امکان انتخاب تصادفی سوالات شامل بیش از 10 نوع سوال مختلف و امکان تخصیص نمره،تعیین زمان برای آزمون، نمایش نتیجه، مرور آزمون و قابلیت شرکت مجدد در آزمون را دارد.

 

 

 

 

رابعا: قابلیت تولید خروجی exe برای دیسک سخت و CD و خروجی برای اینترنت و نیز IPAD را دارد.

 

 

 

علاوه بر موارد فوق شرکت مربوطه دارای وبسایت و چند وبلاگ وانجمن فعال می باشد که کاربران می توانند با داشتن دانش زبان انگلیسی آموزش های مربوطه را مشاهده کرده، پرسش های خود را مطرح و در مباحث شرکت کنند.

 

 

 

نمونه ای از مزایای ذکر شده در سایت این است که کارمندان سایت مطالب کاربران را با دقت مورد توجه قرار داده و به درخواست های آن ها پاسخ می دهند. برای مثال در نسخه های قبلی محصولات این شرکت امکان تایپ مستقیم زبان های راست به چپ وجود نداشت که با درخواست بنده و چند نفر عرب زبان قول بررسی موضوع داده شد و در نسخه های جدید این مشکل رفع گردید.

 

 

 

4- تولید خروجی: آخرین مرحله تولید محتوا ایجاد خروجی است. منظور از تولید خروجی، ایجاد محتوا به نحوی است که بدون نیاز به برنامه خاصی و یا با داشتن حداقل یک برنامه یک PLUGIN برنامه قابل اجرا باشد. برای مثال درمورد محتوای تولید شده توسط برنامه های Articulate تنها کافیست Flash Player نصب شده باشد.

 

 

 

 

با این امید که مطالب ارائه شده در این وبلاگ مورد استفاده همگان مخصوصا معلمان و اساتید قرار گرفته و با نظرات و همکاری خود بنده را در این خدمت کمک نمایند و این خدمت مورد قبول درگاه دوست واقع شود به قول سعدی شیرین سخن:

 

 

            گرت جان در قدم ریزم هنوزت عذر می‎خواهم                                       

             که از من خدمتی ناید چنان لایق که بپسندی

 

 

 

 

 

 

نظرات (۱۰)

ممنون از توضیحات تون
در مورد درج فرمول ریاضی آیا راهی وجود دارد ، چون وقتی از word کپی می کنیم فرمول های ریاضی نوشته شده به هم می ریزد . ممنون می شوم راهی پیشنهاد بفرمایید.
پاسخ:
فرمول رو تو word تایپ کنید در storyline با انتخاب insert  screen shot در کشوی باز شده screen clipping را انتخاب کرده محدوده فرمول را انتخاب و به صورت عکس وارد اسلایدتون کنید. دقت داشته باشید چون  فرمول به صورت تصویر وارد شده قابل ویرایش نمی باشد.
باسلام میشه فایل کرک این نرم افزار رو روی وبلاگتون بگذارید
پاسخ:

سلام

کرک ورژن 1 رو می‎تونید از سایتهای دانلود فارسی پیدا کنید.


سلام و احترام و خداقوت خدمت شما همکار گرامی
این نرم افزار تولید محتوا رو از کجا باید تهیه کرد؟
پاسخ:

سلام همکار گرامی

ورود شما رو به جمع دوستداران تولید محتوا تبریک میگم

کافیست در google ، دانلود articulate storyline را سرچ کنید. سایت های فارسی مختلفی دانلود اونو گذاشتن البته ورژن 1 با آپدیت‎های مختلف.

نسخه 2 فعلا رو سایتهای دانلود فارسی گذاشته نشده.

با آرزوی موفقیت شما.

  • مهدی نوری
  • با سلام و احترام

    جناب آقای محمدزاده،بابت آموزش های مفیدتان بسیار سپاسگذارم.خدا قوت.

    تصاویر زیبایی که در بک گراند پروژه هاتون هم استفاده می کنید بسیار جذاب هستند.

      راستش می خواستم بدونم در چه سایت هایی می توان این تصاویر را به صورت کلیپ آرت تصویری دانلود کرد.لطفا اگر می شود راهنماییم کنید.

    با تشکر-یکی از همکاران مدارس استثنایی 

    پاسخ:

    سلام جناب آقای نوری

    از این که به جمع بازدید کنندگان این وبلاگ پیوستید بسیار خوشحالم.

    ممنون از لطفتون.

    تصاویری که بنده استفاده می‎کنم. تصاویری ترکیبی هستند که بعضا کار با چند نرم افزار گرافیکی را می‎طلبد. اکثر آن‎ها از سایت‎های خارجی هستند که بایست جهت دانلود، آن‎ها را از سایت‎های شیرینگ خریداری کنید. اما شما می‎تونید

    توسط سایت‎های persiangfx.com  و یا  iraniangraphic.com به مجموعه‎‌های مختلفی از منابع گرافیکی دسترسی پیدا کنید.

    با  آرزوی موفقیت شما.

  • جواد حسین پور
  • با سلام و احترام 
    جناب آقای محمد زاده کرک نسخه 2 را از کجا می شود تهیه کرد ؟
    کرک نسخه ی 1 به وفور یافت می شود . 

    پاسخ:

    سلام جناب آقای حسین پور

    پاسخ شما به ایمیلتون ارسال گردید.

    سلام 
    من یک محتوی با نسخه 1 ساختم که روی متن صدا ی خودم رو گذاشتم و برای ازمون یک موزیک متن وقتی خروجی گرفتم صدا اصلا نمی آید . درضمن وقتی چند تا sene داریم در چه حالتی خروجی بگیریم که از sene اول برنامه اجرا بشه .
    بیشتر در مورد خروجی گرفتن محتواها ی چند ترکیبی توضیح بدین که هم درس نامه باشه هم ازمون و هم گالری و غیره چه جوری اجرا بشه !
    ممنون از شما . 
    پاسخ:

    سلام جناب اخوان

    در مورد صدای خودتون یکی از اسلایدهاتون رو تو یک فایل جدید کپی کنید و برای ایمیل بنده ارسال فرمایید. در مورد موزیک متن شما باید در تک تک اسلایدهاتون فایل موزیک رو وارد کنید البته روشی هم وجود دارد که میتونید موزیک را به تمام اسلایدها به صورت صدای زمینه اعمال کنید که نیاز به کدنویسی داره که انشاءالله در آینده اون رو به صورت یک آموزش ویدیویی عرضه خواهم کرد. در مورد scene شروع، شما در نمای story view هر سنی را خواستید میتونید انتخاب کنید و با کلیک راست روی آن و انتخاب set as starting scene و یا انتخاب همین گزینه از منوی بالای صفحه این کار روی انجام دهید.

    سلام تشکر میکنم از وبلاگ بسیار پرمحتوی و جدیدتون . میخواستم ببینم کرک نسخه 2 را از کجا می تونم تهیه کنم.

    پاسخ:

    سلام جناب درویشی

    ممنون از لطف شما.

    کرک رو از لینک زیر دانلود کنید.

    کرک

    سلام از اینکه عنایت کردین و لینک دانلود را برام ارسال کردین ممنونم اما فایل دریافتی extract  هست و از من رمز می خواهد لطفا در مورد رمز مرا راهنمایی کنید.

    پاسخ:
    سلام 

    رمز: 
    econtent.blog.ir
    سلام. با تشکر از مطالب جالبتون نرم افزار های که از اینترنت دانلو د می کنم مثل استوری لاین بااین که فلش پلیر. روی سیستم داریم نصب نمی شود
    باتشکر مجدد 
    پاسخ:

           سلام

    احتمالا مشکل از نصب نبودن دات نت فریم ورک 3.5 و 4 باشه اونا رو نصب کنید بعد به نصب storyline بپردازید.

    .NET FRAMEWORK 3.5 ,4

    با سلام خسته نباشیدمن نسخهstoryline2 رادانلود کردم خواستم راهنماییم کنید که برای استفاده بهتر از این محتوا ساز چه نرم افزارهای کمکی لازم است 
    پاسخ:

    سلام

    شما نرم افزار خاصی نیاز ندارید چون ویرایش های ساده تصویر، صوت و ویدیو در داخل خود برنامه امکانپذیر است.

    برای نصب برنامه اگه net framework و flash player رو سیستمتون نصب نباشه اخطار میده و بعد نصب اونا میتونین نصب برنامه رو ادامه بدین.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی