Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

آموزش طراحی و ساخت بازی جدول کلمات متقاطع در Storyline

جمعه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۴۹ ب.ظ

بازی‎های آموزشی به دلیل دارا بودن ساختار تعاملی نقش بالایی در یادگیری و تثبیت آن در ذهن بچه‎ها دارند.

آنچه در  اینجا مورد نظر است پرداختن به جنبه‎های تئوریک و روان‎شناسانه نیست چرا که این امر بایستی توسط صاحبنظران مربوطه مورد بحث قرار گیرد. به جای آن شیوه‎ی طراحی و ساخت یک بازی آموزشی را  از صفر خدمت‎تان تقدیم می‎کنم.

 

اصولا آنچه به تجربه دیده‎ایم این است که بازی‎های یادگیری یا درسی از لحاظ ساختار،تفاوتها و شباهتهایی با هم دارند. معمولا همه‎ی بازی‎ها یک چهارچوب طراحی ظاهری و یک چهارچوب تعاملی دارند. که برحسب نوع بازی می‎تواند تغییر کند.

عناصر مهم در طراحی بازی:

الف- جذابیت ظاهری: به هر میزان از جلوه‎های بصری به‎جا و متناسب با بازی استفاده شود گیرایی آن برای کاربر بیشتر خواهد بود. در این بخش می‎توان به جلو‎های تصویری، انیمیشن و نوع فونت و جلوه‎های صوتی اشاره کرد.

ب- درستی عملکرد: یک بازی با طراحی خوب بایستی در مقابل کنش‎های کاربر، واکنش‎های مناسب از خود نشان دهد.

ج- درگیر کردن کاربر: درجه بالای تعامل در بازی باعث درگیر شدن بیش‎تر کاربر شده و در نظر گرفتن مشوق‎های امتیازی و جوایز کاربر را در ادامه آن مصرتر می‎کند.

د- امکان دادن به کاربر در تشخیص و رفع اشتباهات خود: به بیان دیگر کاربر بتواند در صورت اشتباه ،کار ناقص خود را تکمیل کند یا فرصتی دوباره برای انجام بازی داشته باشد.

عناصر فوق را از دیدگاه تجربی نگریسته و از دید نظری بررسی نفرمایید.

در آموزشهای زیر با نحوه‎ی طراحی جدول کلمات متقاطع آشنا خواهید شد. با این امید که مورد استفاده شما قرار گرفته و به یاد داشته باشید نظرات شما حتما در بهبود و ادامه آموزش‎های اینجانب موثر خواهد بود.

 

 

 

نظرات (۱۶)

سلام جناب اقای محمدزاده
خیلی عالی ولی...
حیف نیست موضوع به این مهمی رو درچند دقیقه آموزش تهیه کردید ای کاش از بک صفحه ی خام شروع می شد وبه شکل کامل تمام موارد این بازی رو آموزش می دادید درسته که قبلا خیلی از این موارد رو آموزش دادید ولی توجه داشته باشید که چون همیشه با موارد گفته شده روبه رو نیستیم پس توی ذهن سپردن هم مشکله وباید دوباره به آموزش ها سربزنیم که خوب وقت گیره ای کاش مثل اموزش های دیگتون کامل این موضوع رو توضیح می دادید تا کاربر به همراه خودتون این بازی رو طراحی بکنه تا بهتر توی ذهنش باقی بمونه با تشکر
پاسخ:

سلام جناب سیدنیاکی

حق با شما ست ولی کاش می‎دانستید این آموزش‎ها را در چه شرایطی تهیه می‎کنم. آپارتمان رو به خیابون با سرو صدای زیاد فقط یکی از مشکلات بنده در ضبط ویدیوهای آموزشی است.

برای  تهیه همین آموزش 10 تا 12 دقیقه‎ای حداقل دو روز وقت گذاشتم.

نبود هیچ حمایت از کسانی که در این زمینه تلاش می کنند. گاهی انسان را  دلسرد می‎کند. نظرخواهی سایت شما را هم دیدم که چند درصد از کسانی که از مطالب محتوای الکترونیکی استفاده می‎کنند حاضر به حمایت مالی هستند.

کم نیستند کسانی که هر روز از این آموزش‎ها استفاده می‎کنند ولی دریغ از یک تشکر یا  حتی نظر.

ولی به قول مولانا: ای جان اگر رضای تو غم خوردن دل است               صد دل به غم سپارم بهر رضای تو

شاید امتحانی است برای ما که چقدر خالصانه کار خود را انجام میدهیم و بر ادامه کارمان مصمم هستیم.

بعضی کارها را آدم برای رضایت قلبی خودش و علاقمندانی چون شما ، بی‎مزد ومنت انجام میده.

همونطور که شما فرمودید سعی بنده همیشه این بوده که کامل‎ترین آموزش‎ها را تهیه و خدمت علاقمندان ارائه کنم.

سعی میکنم اگه شد آموزش را دقیق‎تر و مرحله به مرحله تهیه و ارائه کنم.

موفق باشید.

  • عمران مرادنیا
  • با سلام !
    ممنون استاد . با اجازه از مطالبتون استفاده کردیم .
    موفق و سربلند باشید !
    پاسخ:

    سلام همکار گرامی.

    به وبلاگ بنده خوش آمدید.

    استفاده شما از مطالب وبلاگ باعث افتخار است.

    امیدوارم مطالب وبلاگ بخشی از نیازهای جامعه آموزشی ما را تامین کند.

     

    سلام وعرض تبریک به مناسبت اعیادشعبانیه
    آقای محمدزاده چرا درطراحی جدول کلمات متقاطع نمی توان فونت داخل مربع ها را عوض ویا بزرگترکرد راهی وجوددارد که به شکل دیگر این مربع ها را طراحی کردبا تشکر
    پاسخ:

    سلام جناب سید نیاکی عزیز.

     می تونید مراحل زیر را دنبال کنید.

    Text entry رو وارد کنید. یه متن یا عدد فارسی توش بنویسید. یک فونت فارسی بهش اعمال کنید. درون text entry کلیک کنید کلید end رو بزنید با backspace کاراکتر یا متن درون اون حذف کنید. از این به بعد می‎تونید توش فارسی بنویسید. برای صرفه جویی در وقت همین text entry رو تکثیر کنید.

    مجددا سلام
    بیش از 20بار همین راه رو انجام دادم ولی وقتی برای نمایش برنامه رو اجرا می کنی فونت همون قبلی وریز می باشد
    پاسخ:

    سلام. پوشه فشرده زیر را دانلود کنید.

    پسوند: econtent.blog.ir

    فایل storyline موجود در آن را باز کرده و یکی یا همه کادرهای ورود متن اون رو انتخاب و کپی کنید در فایل مقصد روی اسلاید مربوطه کلیک راست کرده و  از قسمت paste option گزینه دوم یعنی keep source formatting را انتخاب کنید دقت قرمایید برای انتخاب اونها را با کلیک روی تریگرها در سمت راست انتخاب کنید نه کلیک مستقیم روی خودشون.

    http://bayanbox.ir/id/7681013854447646920?download

    با سلام . تلاش و همت شما قابل تقدیر و تشکر است . برایتان آرزوی موفقیت روز افزون دارم .
    پاسخ:

    سلام

    ممنون از حسن نظرتون

    موفق و پیروز باشید.

    سلام خسته نباشید من دانشجویم مطالبتون خیلی به دردم خورد. خیلی ممنون استاد
    پاسخ:
    سلام بازدیدکننده عزیز
    باعث خوشحالی بنده است که مطالب مورد استفادتون قرار گرفته.
  • بهروز رشیدی
  • با سلام محضر استاد محترم جناب اقای محمد زاده ممنون از کار های بسیار ارزنده تون .یه سوال داشتم در داخل numeric entity  در زمان اجرا اعداد ریاضی لاتین نمایش داده میشوند  با اینکه فرمت فارسی انتخاب می کنم و تنظیمات فارسی رو انجام دادم منو ها فارسی هستند ویندوز هم فارسی کردم لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنون

    پاسخ:
    سلام و تشکر از حسن نظرتون
    تنها کاری که بایست شما انجام بدید اینه که بعد از وارد کردن numeric entry یه فونت فارسی به اون اعمال کنید. تنظیم خاصی دیگه ای لازم نیست.
    سلام بر شما استاد گرانقدر
    بقدری سایت شما پربار و منحصر به فرد است که بازدید از تمام صفحات بعنوان یک کنجکاوی و شوق یادگیری را به همراه دارد.
    لطف دوستانی مانند شما بسیار قابل ارج نهادن است.
    فرهیختگی و حسن نیت شما مأجور نزد حق تعالی است انشاءلله
    پیروز و پایدار باشید


    نمونه های تولیدی که در واقع رونویسی از سرمشق های شماست را به زودی خدمتتان ارسال می نمایم.
    پاسخ:
    سلام دوست عزیز
    از ابراز لطف و حسن نظرتون بسیار متشکرم. یقینا نظرات دلگرم کننده‎ی دوستان فرهیخته‎ای چون شما، پشتوانه‎ای بزرگ و مشوقی عالی در تداوم این خدمت است. با این امید که بتونم با ارائه‎ی آموزشهای جدیدتر و بهتر پاسخگوی محبتهای شما باشم.
    براتون آرزوی موفقیت دارم.
  • مصطفی ویسمرادی
  • برخودواجب می دانم ازتلاشها وزحمات شبانه روزی شما ازصمیم قلب تقدیرنموده وازخداوند متعال بهترینها را برایتان آرزومندم  این وبلاگ بدون شک صدقه ی جاریه وباقیات الصالحاتی  است که بی اجر وثواب نخواهد ماند باردیگر عاجزانه از پروردگار خواهانم که به حضرتعالی وخانواده ی محترمتان سلامتی وکامیابی را عطافرماید.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از قدرشناسی شما دوست عزیز، چه هدیه‎ای بهتر از دعای خیر شما میتونم از بارگاه حضرت دوست دریافت کنم.
    سلام و تشکر خالصانه من را بپذیرید ارزوی موفقیت برای شما بزرگوار را دارم 
    پاسخ:
    سلام
    بسیار ممنونم از حسن نظرتون
    من یک کلمه دو حرفی  اب  روی دو TEXT نوشتم یک SHAP  برای امتیاز با متغیر عددی  ساختم  به نام ADD   روی شیپ قرار دادم به این صورت شد   %ADD%  به تکست اول گفتم اگر ا  نوشت 10 امتیاز جمع کنه و به تکست دوم همین دستور دادم موقع اجرا  امتیازات در شیپ نمیاید علت چیست ممنون 
    پاسخ:
    روال کار همینه احتمالا جایی چیزی یادتون رفته باشه شما میتونید یه اسلاید از کارتون رو در یه پروژه جدید ایمپورت کنید و ذخیره کرده و زیپ کنید و به ایمیل زیر ارسال کنید تا بهتر بتونم راهنماییتون کنم.
    econtents.blog@gmail.com
    ببخشید دوباره مزاحم شدم این تصاویر زیبای انیمیشنی برای بک گراند رو از کدوم سایت دانلود می کنید؟
    پاسخ:
    اینا تصاویر ترکیبی هستند در پاورپوینت بهشون انیمیشن دادم و با فرمت فیلم ذخیره کردم و وارد استوریلاین کردم.
    این فایلا مال سه سال پیشه بنابراین یادم نیست از چه سایتی گرفتم.
    سلام خسته نباشید استاد
    در زمینه جدول کلمات متقاطع ب یک مشکل برخوردم که دو روزه درگیرشم اما حل نشد
    جواب یک قسمت از جدول مثلا طفل هست و من حرف ف رو گذاشتم و فقط برای حرف ط و ل اینتر تکست گذاشتم حالا مشکل اینجاست وقتی ط رو میزنم و حرف ل رو اشتباه می زنم ضربدرها درست عمل می کنند اما وقتی حرف ط رو اشتباه می زنم اما حرف ل رو درست می زنم برای هر دو ضربدر میاد، چرا اینطوریه؟؟
    ببخشید عذرخواهم
    متوجه شدم کلا دفعه دوم که که بخوام جواب رو تصحیح کنم اگر دوباره اشتباه وارد کنم حتی حرف درستم ضربدر میاد روش
    سلام ببخشید من دایم مزاحم شما می شم
    سوال من اینه ک اگه سه حرف اشتباه وارد شن بعد  در تلاش مجدد یک حرف رو درست وارد کنم و دو حرف دیگ رو دوباره اشتباه بزنم، مجددا هر سه حرفو اشتباه می گیره، چکار باید بکنم؟؟پیشاپیش ازتون ممنونم
    پاسخ:
    سلام
    شما تو طراحی تریگرهای مربوط به ظاهر شدن علامت ضربدر بیشتر دقت کنید.

    عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگواران

     

    من یک معلم هستم و فقط خواستم بدونید که چقدر سپاسگزار شما هستم که این آموزش ها رو اجرا میکنید که بتونیم جهت تدریس بهتر و علاقمند کردن دانش آموزان به تعلیم قدم برداریم.

    بهتون خسته نباشید   و دستمریزاد میگم

    و  بینهایت ممنونم ازتون

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی