Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

عناصر تعاملی در Storyline بخش سوم : دکمه‎ها ، لایه‎ها، راه‎اندازها ( Button, Layers and Triggers)

برای ساختن محتوای تعاملی، لازم است با چند ابزار کاربردی دیگر در این زمینه آشنا شویم. اسلایدهای ما زمانی حالت تعاملی بالاتری خواهند داشت که عناصر تعاملی دکمه‎ها، وضعیت‎ها (States)، لایه‎ها و Triggerها را درک کنیم.

آنچه لازم است در مورد States بدانید:

هر شیئی که روی اسلاید قرار می‎دهید چندین وضعیت دارد. برای تغییر از یک وضعیت به وضعیت دیگر نیاز به عملی دارید که این تغییر را راه‎اندازی (trigger) کند.

برای مثال، دکمه‎ها معمولاً یک حالت نرمال دارند. زمانی که ماوس را روی آن نگه می‎دارید. ظاهر آن‎ می‎تواند تغییر وضعیت دهد. با کلیک روی آن باز می‎تواند وضعیت دکمه تغییر کند.

وضعیت دکمه بر اساس راه‎اندازی یک عمل مانند نگه داشتن ماوس یا کلیک کردن دکمه تغییر می کند. قدرت Storyline در این نکته نهفته است که شما به دکمه های تعاملی محدود نیستید و هر شیئی که روی اسلاید قرار بگیرد می‎تواند چندین وضعیت داشته باشد که با استفاده از عمل کاربر راه اندازی می شود.

لایه‎ها:

لایه‎ها همانند برگه‎هایی هستند که روی لایه اصلی اسلاید قار گرفته و بسته به تنظیمات شما می توانند شفاف باشند (لایه اصلی در زیر آن ها مشاهده شود) یا تیره (لایه اصلی مخفی شود) لایه های اسلایدها در بالای اسلاید قرار گرفته و شما با استفاده از اعمال trigger می ‎توانید آن ها را نمایش داده یا مخفی کنید. برای مثال می توانید با کلیک روی یک دکمه لایه‎ای را به نمایش درآوردید.

 

 

Trigger:

Triggerها اعمالی هستند که شما می‎توانید به اشیای روی یک اسلاید نسبت دهید. در این ابزار، شما نوع عمل، شیئی که عمل روی آن صورت می گیرد، زمان انجام عمل و حتی شرایط انجام عمل را می‎توانید مشخص کنید. برای مثال زمانی که دکمه ای را کلیک می‎کنید انتظار دارید که اتفاقی رخ دهد. این رخداد نیازمند Trigger است. یا زمانی که ماوس را روی متنی نگه داشته‎اید می‎خواهید که مثلاً رنگ آن تغییر کند. هنگامی که تصویری کشیده و رها می‎شود نیاز دارید که بازخوردی به کاربر ارائه شود، همه اینها و موارد بسیار دیگر نیازمند trigger است.

 

توسط ابزارهایی که در این جلسه خدمت شما معرفی گردید شما می‎توانید در storyline ، محتوای خود را تعاملی‎تر کنید. هر شیء می‎تواند شامل چندین وضعیت و هر اسلاید شامل چندین لایه باشد. و Triggerها امکان ایجاد اعمالی نظیر تغییر وضعیت و نمایش یا مخفی کردن لایه ها را می‎دهند.

البته Triggerها می‎توانند بسیار بیشتر از تغییر و ضعیت یا نمایش و مخفی کردن اسلایدها کاربرد داشته باشند. که در آموزش‎های بعدی انشاءا... به آن‎ها خواهیم پرداخت.

 

نظرات (۳)

  • فاطمه رفیعی
  • استاد خدا قوت  ان شاء الله همیشه سالم و سلامت باشید .
    پاسخ:
    ممنون از قدرشناسی شما

    با سلام

    خیلی عالی و کاربردی و به صورت سلیل توضیح دادید

    خیلی ممنون

    بسیار عالی..ممنون از شما

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی