Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

 

 

در تولید محتوا شاید جاهایی لازم باشد بخشی از یک صفحه یا یک فصل کتاب را وارد محتوای مورد نظر خود کنیم. اصولا در محتواسازی وارد کردن کل یک کتاب و یا حجم زیادی از اطلاعات در یک فضای کم، کاری غیر اصولی و غیر استاندارد است. بنابراین لازم است با روش‎هایی آشنا شویم که بخش‎های مورد نیاز خود را وارد اسلایدها کنیم. در اینجا سه روش توضیح داده خواهد شد که در آن می‎توان بخشی از یک صفحه ،

کل صفحه و یا تعدادی صفحه را (با تولید کتاب ورق زن ) وارد اسلاید خود کنیم و یا در صورت نیاز به حضور فایل PDF همراه محتوای تولیدی و خارج از اسلایدها توسط تنظیمات PLAYER این کار را انجام خواهیم داد.

در ویدیوی زیر مراحل و چگونگی انجام کار را ملاحظه خواهید کرد.

 

برای دانلود برنامه ساخت کتاب ورق زن که در این آموزش استفاده شده می‎توانید به لینک زیر مراجعه کنید و مراحل نصب و کار با آن را در آموزش ویدیویی بالا ملاحظه فرمایید.

لینک دانلود 3d page flip

  • ۹۳/۱۱/۰۴
  • ۱۴۵۲۵ نمایش
  • سلیمان محمدزاده

pdf

آموزش storyline

آموزش تولید محتوای الکترونیکی

کار با pdf

نظرات (۲۰)

با سلام جناب آقای محمدزاه بنده این آموزش رو کامل انجام دادم ولی ظاهرا درخروجی به یه مشکلی برمی خوره چرا که هنگام اجرای برنامه این پیام رو نشون می ده The web object feature on this slide has been disabled while viewing locally because your browser does ot support it. وظاهرا مرورگر هر سیستم هم باید بااین خروجی هماهنگ باشه وگرنه این کتاب ورق زن فلش نشون داده نمیشه با تشکر
پاسخ:
با سلام
پلاگین فلش پلیر رو مرورگرتون نصب کنید.
با سلام متاسفانه با نصب پلاگین های جدید فلش برای مرورگر ها هیچ فرقی نکرده باز هم همین مشکل رو داره درخودمرورگر اجرا میشه ولی داخل برنامه وقتی خروجی میگیریم اجرا نمیشه 
پاسخ:

سلام

دوست عزیز

تصویری از خروجی که مشکل داره برای ایمیل بنده ارسال فرمایید.

سلام و خسته نباشید .
همه کارها رو کردم نشون هم می ده ولی در خروجی که گرفتم وقتی اجرا میکنم موزیک متن که گفتین با کد نوشتم قطع می شه و دیگه اجرا نمی شه .
در این مورد اگه می شه راهنمایی کنید ممنون .
پاسخ:
سلام
با عرض معذرت فعلا به دلیل ایجاد مشکلاتی در لب تاپم نمیتونم  کمکتون کنم.
با سلام وعرض ادب
تصاویر رو می تونید از آدرس زیر دانلود کنید با تشکر 
http://s5.picofile.com/file/8166252676/Desktop.rar.html
پاسخ:

سلام.

در خروجی cd باید به جای فایل فلش، فایل exe رو اجرا کنید.

مشکل احتمالی دیگه ممکنست برنامه storyline شما آپدیت 4 نسخه 2 نباشه در این صورت از فلش پلیر 16 پشتیبانی نخواهد کرد.

با سلام 
مشکل درخروجی سی دی حل شد واجرا شد ولی یه سوال خیلی مهم با خروجی سی دی دیگه نمیشه تمام محتوای ساخته شده رو دراتو پلی بارگذاری کرد تا از فایل های ساخته شده حفاظت کرد مگر اینکه برای سی دی قفل تعریف کرد با تشکر از کمکتون
پاسخ:
سلام
احتمالا بشه این کار رو کرد. اگه فرصت شد آموزش اونو در وبلاگ قرار خواهم داد.
با سلام یه سوال مهمی داشتم واینکه آیا دراین برنامه امکانش هست برای تایپ کاربر درمحتوای ساخته شده کیبورد مجازی قرار داد ووقتی کاربر می خواد جواب رو بنویسه وقتی روی کادر جواب کلیک می کنه کیبورد نمایان بشه ؟
پاسخ:
سلام
نه چنین امکانی فعلا وجود نداره.
سلام و خسته نباشید خیلی خیلی ممنون از زحماتی که می کشید و فیلم های خوبی می زارید .
بعضی وقتا فیلم ها  خوب پخش نمی شه و آرم وبلاگ تون روی گزینه ها می افته نمی شه فهمید چکار کردید .لطفا ارم رو جاهایی بزارین که کاری انجام نمی دید تا مطالب و کلیک ها راحت تر دیده بشه 
درضمن من فایل PDFرو  خروجی   EXE گرفته بودم  موزیک قطع می شد وقتی که دقت کردم و خروجی رو تغییر دادم و آن طور که گفتید گرفتم ،درست شد .
در مورد خروجی  CD که اتو ران بشه اون هم شد ولی کمی اجرا  شدن ، هنگام اتو ران کند شد نمی دونم چرا ؟
بازم از آموزش هاتون و فیلم ها ،خیلی خیلی تشکر می کنم خیلی به من کمک کردید
خدا قوت و زنده و پایدار باشید  ! 

پاسخ:
سلام.
ممنون از تذکرتون. انشاءالله در ویدیوهای بعدی این مورد رعایت خواهد شد.
تاخیر در اجرا میتونه ناشی از تعداد زیاد اسلایدهای به کار رفته در محتواتون باشه.
با آرزوی موفقیت.
  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام وعرض ادب استاد مزاحم شدم یک فایلی برای شما ارسال کردم ومشکلی که دارم درمورد اینه که قبل از اینکه تصویردرست ویا نارست رو برروی سوال بکشم اگر روش کلیک کنم صوت مورد نظر بخش میشه درصورتی که می خوام کاری بکنم وقتی تصویرروی سوال قرار گرفت صوت وموارد دیگر که درلایه ای قرار دادم نشون داده بشن متاسفانه چند موردی رو امتحان کردم ولی نشد برای همین مزاحم شما شدم با تشکر 

    *******************************************************
    پاسخ:

    با سلام

    مشکل در انتخاب تریگر مناسب بود. به جای تریگر کلیک بایستی از dropped over استفاده میکردید.

    فایل اصلاحی به ایمیل شما ارسال گردید.

    موفق باشید.

    با سلام مجدد وتشکر بخاطر زحمتی که کشیدید ولی استاد یه حرکت این محتوا انجام نمیشه وقتی حتی اشتباه هم جواب رو با موس روی تصویرمورد نظرقرار بدیم برنمی گرده من می خوام برگرده وصوت اشتباه هم بخش بشه نه اینکه دانش آموز دوباره با موس برش اره وجواب صحیح رو روش بزاره ببخشید 
    پاسخ:

    با سلام

    از همون قالب درگ اند دراپ در بخش freeform استفاده کنید.

  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • با سلام مجدد استاد ببخشید متاسفانه متوجه نشدم شما روی فایلی که برایتان فرستادم چه کاری انجام دادید دوباره فایل رو برای شما ارسال کردم تا خواسته قبلی بنده رو دراین فایل انجام دهید با تشکر از شما

    http://bayanbox.ir/info/5149464694041185491/drag
    پاسخ:

    با سلام

    متاسفانه آدرس فایلتون درست نیست.

  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • با سلام ببخشید دوباره آدرس فایل رو برای شما فرستادم شرمنده

    http://bayanbox.ir/info/4084028311936710066/drag
    پاسخ:

           سلام

    فایل شما رو دریافت کردم دارم روش کار میکنم.

  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • سلام استاد ببخشید جواب برطرفکردن مشکل فایل های منو ندادید همچنان منتظرم چون می خوام درمسابقه تولید محتوا شرکت بکنم ببخشید به شما زحمت دادم
    پاسخ:

    سلام

    فایل اصلاحی به ایمیل شما ارسال شد.

    موفق باشید.

  • مصطفی کلانی
  • با سلام و احترام

    ضمن تشکر از زحمات شما فیلمها رو نمیتونیم ببینیم پیغام میده  Error loading media File nit found  لطفا راهنمایی فرمائید. با تشکر

    پاسخ:

    با سلام
    ممنون از تذکرتون. حق با شماست امروز بنده متوجه این مشکل شدم. در حال بررسی هستم تا مشکل رفع شود. شما فعلا میتونید از آدرس زیر در سایت آپارات ویدیوها رو مشاهده فرمایید.
    aparat.com/econtent
    موفق باشید.
     

    با سلام دوباره

    امروز مشکل پخش ویدیوها رفع گردید.

     با سلام. لطفا طرز استفاده این نرم افزار را آموزش دهید و اینکه چگونه می توانیم چندین صفحه را وارد کنیم تا بتونیم کتاب الکترونیک درست کنیم.   من نرم افزار را دانلود کردم  اما وقتی چند صفحه را میخوام وارد کنم نمیشه و جایگزین صفحات قبلی میشه. لطفا راهنمایی کنید.ممنون page flip  3d

    پاسخ:
    سلام
    شما میتونید نخست با استفاده از نرم افزار pdfcombine فایلهای pdf خودتون رو ترکیب کنید بعد اونا رو وارد 3d page flip نمایید.

    سلام و خسته نباشید.ممنون از راهنمایی شما. فقط وقتی درست کردم مارک 3d page flip روی تمام صفحات اومده آیا میشه انرا برداشت یا خیر و چگونه روی سی دی بریزم. باز هم متشکرم

    پاسخ:
    سلام
    برنامه شما اکتیو نشده و به همین دلیل لوگوی مربوطه ظاهر میشه. شماره سریال همراه نرم افزار دانلود شده رو در بخش activation وارد کنید احتمالا از منوی   help میتونید این کارو بکنید.

    با سلام و تشکر از شما به خاطر معرفی این نرم افزار

    اگر ممکن است در مورد متغیرها در ستوری لاین 2 بیشتر توضیح دهید و نیز این امکان وجود دارد که در طراحی سوالات چند سوال در یک صفحه جا بگیر و برای آن پاسخ نامه تهیه کرد . و اگر کاربر چند آزمون را انجام داد امکان صدور کارنامه وجود دارد؟

    پاسخ:
    سلام
    در مورد متغیرها قبلا توضیح داده شده ولی باز طی نمونه کارهای عملی و داخل یک محتوای جدید نحوه استفاده از آنها را انشاالله توضیح خواهم داد.
    امکان طراحی چند سوال در یک اسلاید وجود دارد منتها طراحی بایستی دستی صورت گیرد نه با استفاده از قالبهای آماده سوالات در بخش quizzing.
    شما می‎توانید نتیجه‎ی چند آزمون را نیز که هر کدام یک اسلاید نتیجه جدا دارند در یک اسلاید نتیجه جدید نمایش دهید منتها میانگین اسلاید نتایج قبلی را نمایش میدهد نه این که به شکل کارنامه تک تک درسها را جدا بنویسد.

    سلام. استاد. خسته نباشید. آیا برای دانلوداین  نرم افزار را دارید. storyline

    پاسخ:
    سلام
    از لینک زیر دانلود کنید.
    دانلود

    لام. استاد .ممنون از کمکتون. آیا کار کردن  با نرم  افزار Cartoon Story Maker مانند کار کردن با نرم افزار story line هست یا متفاوت هست.ممنون

    پاسخ:
    سلام
    نرم افزاری که فرمودین برای طراحی مکالمه در مکانهای مختلف مناسب است شما میتونید توسط اون کاراکترها را با قرار دادن در زمینه های مختلف و افزودن متن و صوت به شکل داستانی طراحی کنید البته خروجی html داره که میتونید به شکل web object اون رو به محیط storyline وارد کنید.
    سلام استاد.نرم افزاری که دادید دانود کردم اما تمام کامپیوترم ویروسی شد .ایا اگر حذفش کنم کامپیوتر درست میشه چون ویروس کشی هم کرم اما بی نتیجه بود.ممنون
    پاسخ:
    سلام
    معمولا آنتی ویروسها، کرک برنامه ها رو به عنوان ویروس میشناسند. به همین جهت بایست هنگام نصب کرک (قفل شکن) برنامه ها باید آنتی ویروس رو غیر فعال کنید. لینکی که داده بودم خدمتتون یه سایت اینترنتیه که لینک دانلود برنامه رو قرار داده بود و بنده از  محتوای بسته اون اطلاعی ندارم. شما اگه مطمئنید که ویروسی شده برنامه و کرک را کلا از سیستم حذف کنید. و از لینک خود وبلاگ بنده که آپدیت پایین تری هستش برای دانلود استفاده کنید ولی حتما زمان نصب برنامه آنتی ویروس رو غیر فعال کنید.
    موفق باشید.
    لینک دانلود
    سلام استاد خسته نباشید من یه نسخه از کارمو برای جشنواره ارسال کردم فعلا که استانی مقام آورده اما بهم گفتن خود نرم افزارم بفرست رو دی وی دی که اونا هم داشته باشن و بتونن نصب کنن.من با استوری لاین 2 درست کردم.نسخه استری لاین 2 رو هم آپدیت و رو سی دی رایت کردم که بفرستم.سوالم اینه ممکنه رو سیستماشون جواب نده؟ممنونم.
    جهت اینکه حق مطالب آموزشی شما ادا بشه نمونه کارمو خدمتتون ارسال میکنم.
    پاسخ:
    سلام سرکار خانم موسوی ، بهتون تبریک عرض میکنم، انشااله در مرحله کشوری هم موفق خواهید بود.
    شما اگه از پروژه خروجی گرفته باشید غیر از فلش پلیر برنامه دیگه ای برای پخش نیاز نداره. شما بعد از گرفتن خروجی و رایت روی دی وی دی، نرم افزار فلش پلیر را هم روی اون رایت کنید. و روش بنویسید قبل از پخش محتوا حتما فلش پلیر رو نصب کنند. هر چند در مرحله کشوری حتما سیستمهای داوران باید فلش پلیر روش نصب باشه.
    خوشحال خواهم شد نمونه کار شما رو ببینم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی