Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

ایجاد بانک سوالات در Storyline

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۲۷ ب.ظ

 

 

از بانک سوالات برای مدیریت گروهی از سوالات در پروژه Storyline استفاده می‎شود. بانک سوالات، دستکاری، استفاده و به کارگیری مجدد سوالات را آسان می‎سازد.


هر چند بانک سوالات عموماً برای ذخیره اسلایدهای پرسشی به کار می‎رود، اما به هیچ وجه شما را محدود به اسلایدهای پرسشی نکرده و می‎توانید اسلایدهای محتوای آموزشی و غیرپرسشی را نیز اضافه کنید.

اسلایدهای موجود در بانک سوالات، در محتوای منتشر  شده (محتوایی که از آن خروجی تولید شده) برای کاربر قابل رؤیت نیستند مگر این که آن‎ها را وارد پروژه خود کنید. زمانی که اسلایدها را از یک بانک سوالات وارد فایل story خود می‎کنید،  می‎توانید تعیین کنید که کلیه‎ی آن‎ها یا بخشی از آن‎ها را جهت نمایش به کاربر تعیین کنید. در صورت لزوم می‎توانید به سوالات حالت تصادفی بدهید که هربار تعدادی پرسش از بانک انتخاب شده و به کاربر ارائه شود.

بانک سوالات مخصوص فایل جاری هستند یعنی تنها در پروژه‎ای که طراحی شده‎اند قابل دسترسی هستند. با این حال همانند هر اسلاید دیگر در فایل پروژه می‎توانید اسلایدهای موجود در بانک را به پروژه‎ای متفاوت  import کنید.

جهت آشنایی با ایجاد بانک سوالات ویدیوی آموزشی زیر را ببینید.

 

انتخاب سوالات از بانک سوالات

پس از ایجاد و تکمیل حداقل یک بانک سوال در پروژه خود، می‎توانید سوالات را از بانک به داخل هر صحنه‎ای در پروژه‎ی خود واردکنید. به این کار question draw می‎گویند.

توجه: می‎توانید از یک بانک سوال چندین انتخاب سوال داشته باشید، به این معنی که می‎توانید که سوالات یکسانی را بیش از یکبار در یک پروژه به کاربرید.

ویدیوی زیر مراحل کار را توضیح می‎دهد:

نظرات (۴)

سلام
خسته نباشید اگر سوالات آزمون تصادفی از بانک سوال باشند چگونه می توان شماره سوال را در اسلاید قرار داد. البته می توان متغیر تعریف کردکه یک واحد به آن در شروع هر اسلاید اضافه شود ولی اگر دکمه یرگشت به سوال قبل داشته باشیم باز هم به متغیر اضافه می کند
با تشکر
پاسخ:

سلام جناب قاسمی

واقعیتش اینه که روش شسته رفته‎ای وجود نداره. در انجمن‎های خود سایت articulate هم به این امر اشاره شده و راه حل‎هایی هم ارائه شده ولی باز در هنگام مرور آزمون مشکلاتی ایجاد میشه. در اینجا لینک دانلود یکی از قالب‎های آماده در انجمن‎های  articulate را براتون میذارم .

http://bayanbox.ir/id/4806855061615246289

در Articulate Quizmaker نسخه 9 در بخش player templates  در سربرگ layout گزینه‎ای به نام  question numbering style وجود داره که این کارو براتون انجام میده که متاسفانه در نسخه 13 این برنامه گزینه فوق حذف شده و در نسخه 9 هم باید از فارسی نویس‎هایی مثل برنامه مریم استفاده کنید و بعد در storyline اسلایدهاتون را import کنید.

موفق باشید.

ممنون از زحمات استاد ارجمند خیلی برای من قابل استفاده بود.
پاسخ:
       تشکر از نظر و توجه جنابعالی
سلام خوبی اقا

میشه کاری کرد اگر در ازمون قبول نشد و برگشت به صفحه آزمون دوباره در اخر همون سوالی ک افتاده رو بیاره ؟
یعنی بار اول رندوم انتخاب شه بار دوم همون سوالی ک دفعه قبل انتخاب شده ؟؟؟
پاسخ:
سلام
چون آزمون رندوم هستش در حال حاضر چنین امکانی وجود نداره. در صورتی که راه حلی ابداعی به نظرم رسید آموزشش رو خواهم گذاشت.
سلام 
راستش من می خوام ی پروژه بسازم که ازش بتونی به بانک سوالات جامپ کنی ولی تو تنظیمات باتن ها همچین چیزی نیس چ کار کنم
پاسخ:
سلام 
شما کافیه از تریگر  jump to slide یا jump to scene استفاده کنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی