Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

آموزش طراحی و ساخت بازی کلمه‎سازی در storyline:

چهارشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۲۸ ب.ظ

 

در این آموزش با نحوه ساخت بازی کلمه‎سازی آشنا خواهیم شد. در این بازی کاربر با استفاده از تعدادی حروف یک کلمه معنی‎دار خواهد ساخت. ساخت این بازی را در طی سه مرحله خدمت شما عرض خواهم کرد.

مرحله اول: آماده سازی و طراحی اسلاید شروع بازی

 

در این مرحله تصاویر و فایل‎های صوتی را تهیه کرده و درون یک پوشه ذخیره می‎کنیم. یک پروژه‎ی جدید ساخته و اولین اسلاید بازی که همان اسلاید شروع بازی است را طراحی خواهیم کرد.

در ویدیوی زیر با چگونگی انجام این کار آشنا خواهید شد.

 

مرحله دوم: طراحی اسلایدهای بازی

در این مرحله با استفاده از تعامل کشیدن و رها کردن از نوع freeform به طراحی سوال پرداخته و جاذبه‎های بصری و انیمیشن‎های لازم را ایجاد می‎کنیم. همچنین لایه‎های درست و نادرست را طراحی می‎کنیم. و افزایش یا کاهش امتیاز کاربر را با تعریف متغیر و ایجاد تریگرها در لایه‎های مربوطه تعیین می‎کنیم.

به ویدیوی زیر توجه فرمایید:

 

مرحله سوم: افزودن زمان سنج به بازی

در این مرحله نحوه افزودن یک تایمر به بازی را بحث می‎کنیم. لایه‎ای برای نمایش اتمام زمان پاسخگویی ایجاد می‎کنیم و همچنین نحوه‎ی ایجاد لایه نمایش امتیاز کاربر مورد بحث قرار می‎دهیم.

آموزش ویدیویی زیر چگونگی کار را نشان می‎دهد.

با این امید که شما هم بتوانید بعد از مشاهده این آموزش نمونه‎ای از این بازی طراحی کرده و در صورت داشتن مشکل با بنده در میان بگذارید.

 

 

 

  • ۹۳/۰۳/۲۸
  • ۷۶۵۱ نمایش
  • سلیمان محمدزاده

جدول کلمات

بازی فکری

بازی آموزشی

بازی یادگیری

نظرات (۱۵)

سلام استاد آقا خسته نباشی
خیلی عالی وکامل آموزش دادید من که لذت بردم به امید دیدن آموزش های بعدی شما ضمنا درمورد پخش صوت وپلیر حرفه ای هم با این برنامه فکری بکنید یا حق
پاسخ:
سلام جناب سیدنیاکی 
خوشحالم که آموزش جدید را پسندیدید. در مورد درخواست شما تلاش میکنم اگه شد راهی پیدا کنم.
سلام استاد ؛
اموزش تون خیلی عالی بود ،من خیلی اتفاقی واز طریق سایت فقط مدرسه با وبلاگ شما آشنا شدم ،همیشه در فکر تولید محتوای آموزشی بودم ولی نمی دونستم چگونه باید ارائه بدم ،از اینکه این اموزش ها را در اختیارمان قرار دادید .متشکرم
پاسخ:

سلام خواهر گرامی:

با تشکر از لطف شما.

خوش آمدید به جمع طراحان محتوای الکترونیکی.

براتون آرزوی موفقیت دارم.

سلام نماز و روزه تون قبول حق
درآموزش کلمه سازی وقتی 10 صفحه با امتیازات متفاوت داریم نفرمودید که درانتهای کار چگونه امتیازات این ده صفحه محاسبه وبه کاربر نمایش داده می شود ضمنا جناب محمدزاده درآموزش هاتون دراوج کار بعضی وقت ها ما رو توی سردرگمی قرار می دهید که البته قبلا هم متذکر شدم که نقطه های حساس آموزش تون رو باید تکرار کنید چون کاربرانتون وقتی آموزشی رو می بینند دیگه مشکله که بخوان این موارد ریز رو بیاد بیاورند ویا دوباره رجوع بکنند امیدوارم متوجه منظور بنده شده باشید با حق والتماس دعا
پاسخ:

سلام و با آرزوی قبولی طاعات شما.

در آموزش‎ بازی‎های قرار داده شده ، اصل بر آموزش طراحی اولیه بازی به صورت ساده و قابل درک است. بنابراین اگر در بازی طراحی شده توسط اینجانب یکسری امکانات اضافی وجود دارد که در آموزش نیامده به دلیل کاستن از حجم آموزش، قابل درک بودن برای همکاران جهت پیاده سازی است و این که میشه امکاناتی اضافی هم در بازی گنجاند که کاربر محترم وبلاگ به دلخواه خودشون یکسری امکانات را با خلاقیت خود اضافه کنند.

به دلیل هم سطح نبودن کاربران محترم سعی بنده همیشه این است که ساده ترین روش را جهت آموزش انتخاب کنم. چرا که عزیزانی داریم در پیاده کردن همین آموزش ها مشکل دارند و همکارانی دیگر که ضمن طراحی این بازی‎ها، سطحی بالاتر از  آموزش ارائه داده و و  با خلاقیت  بازی های دلخواه خود و متفاوت از آنچه بنده ارائه دادم طراحی کردند.

در آموزش این بازی اشاره‎ای به امتیاز کل نشده ولی شما می‎تونید یک متغیر تعریف کنید که در هر صفحه به تعداد 10 برابر حروف کلمه مورد نظر  به اون اضافه میشه. مثلا اگه کلمه سه حرفی بوذ 30 امتیاز و...

 

برای نمایش نتیجه کل بعد از هر پاسخ درست اسلایدی نیاز دارید که بعد از لایه درست هر اسلاید به اون پرش کنید و در آنجا امتیاز کل که مقدار همان متغیر است نمایش دهید.

با آرزوی موفقیت

سلام جناب آقای محمدزاده
با تشکر از وقتی که برای برنامه ینده گذاشتید وتشکر از تذکراتتون
درمورد جواب سوال اولم کماکان مشکل سرجاشه ومتوجه جوابتون نشدم چون من همین متغیرها رو برای هرصفحه تعریف کردم وامتیاز هرصفحه به کاربرنشون داده میشه ولی درموردجمع امتیاز ها متوجه نشدم چه راه کاری فرمودید چون درصفحه جایزه اگر بخوام با تریگر متغیر امتیازها رو فراخوانی بکنم هر تریگر فقط یک متغیر رو نشون مسده درصورتی که من جمع 10 صفحه رو می خوام.
التماس دعا
پاسخ:

سلام جناب سیدنیاکی

در اینصورت می‎تونید متغیر جدیدی تعریف کنید مثلا به نام a

در  در لایه درست اسلاید اول  یک تریگر به صورت زیر قرار دهید:

action:adjust variable

variable:a

operator: add

value:variable  و در کشوی دوم نام متغیر اسلاید اول رو قرار بدید مثلا b1

when: timeline start 

object:correct layer  یعنی لایه درست

برای لایه درست اسلایدهای بعدی همین کار رو بکنید. فقط در قسمت انتخاب متغیر نام متغیر اسلاید مربوطه رو انتخاب کنید یعنی مثلا b2 و ...

در اسلاید آخر که میخواید کاربر به بخش بازی بره

یک کادر متن قرار بدید و با استفاده از insert و انتخاب  گزینه reference نام متغیر که همون a هست انتخاب کنید.

امیدوارم این روش رو پیاده بفرمایید و مطمئن باشید که عمل می‎کند.

باز اگه مشکلی بود بفرمایید.

سلام
خیلی عالی خوب جواب داد دستتون درد نکنه عالی شد.باز هم تشکر
درمورد پخش کننده صوت حرفه ای کاری نکردید
پاسخ:

سلام خوشحالم مشکلتون برطرف شد.

در مورد سوالتون خیر فعلا کاری نکردم.

سلام وعرض خسته نباشید
سوالی داستم آیا راهی وجود دارد که بتوان درتربگرها هم یک Convert to freemform فراخوانی کرد با تشکر از راهنماییتون
ضمنا اگر راه دیگری وجوددارد بفرمایید
پاسخ:

سلام

چنین امکانی وجود ندارد.

اگه دقیق تر بفرمایید قصد چه کاری دارید شاید بهتر بتونم کمکتون کنم.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام خدمت شما
من نرم افزار را از سایت *********** گرفتم و نصب کردم کرک هم کردم یعنی فایل patch را در محل نصب کپی و اجرا کردم.
اما موقع ورود از من یوزر می خواد و یا بصورت موقتی 30 روز میتونم کار کنم،
چگونه میشه این مشکل رفع بشه؟
باتشکر
پاسخ:

سلام

patch را با کلیک راست روی اون و run as administrator اجرا کنید.

سلام .آیا راهی وجود داره که بعد از اینکه آزمون تعاملی را طراحی کردیم, گزینه submitرا نداشته باشیم و به صورت دیگری پیغام درست یا نادرست بیاید. مثلا بعد از پایان انجام آزمون و آنچه که در آزمون خواسته شده ,به صورت خودکار پیغام درست و نادرست ظاهر شود وکلید submit را لازم نباشه کاربر بزنه.و اگر نمیشه چه جوری submit را فارسی کنم ؟میخوام انگلیسی نباشه
پاسخ:
سلام و با عرض معذرت به خاطر گرفتاری، که جواب شما چند روزی به طول انجامید.
شما می تونید با تنظیمات اسلاید دکمه مربوطه را حذف کنید . و دکمه دلخواه خود را در اسلاید جایگرین کنید. در این صورت بایستی تریگرهای لازم برای نمایش لایه درست و نادرست را کلا خودتون طراحی کنید. روش دوم استفاده از فارسی سازی در STORYLINE است که میتونید با کلیک روی اینجا به اون مطلب مراجعه کنید.
سلام. خیلی ممنون از آموزشتون.خیلی خوشحال شدم که مشکلم برطرف شد. یک نمونه فایل swf برای کلاس چهارم طراحی کردم و اگر این کلیدها انگلیسی میبودند خیلی بد بود. باز هم تشکر
پاسخ:

       سلام.

موفق باشید.

عالی بود متشکرم  فقط اگه امکان داره تصاویری که خودتون ازش استفاده کردید رو آپلود کنید
پاسخ:
سلام دوست عزیز
متاسفانه برخی دوستان با این که از مطالب این وبلاگ استفاده کرده و محتواهای خودشون رو با کمک این آموزشها تهیه کردند و حتی برای فروش گذاشتند حتی حاضر نشدند ذکری از منبع آموزشها به میان بیارند یا در سایت و وبلاگشون لینکی به این وبلاگ ارائه دهند. همین کم لطفی ها باعث شده تصاویر سورس رو تا کنون برای دانلود نذارم. هر زمان آپلود کردم لینک رو به ایمیلتون ارسال میکنم. موفق باشید.
سلام ببخشید میشه تصویر هایی که در پروژه استفاده کردید به ایمیل من بفرستید
پاسخ:
سلام
متاسفانه یک بار اطلاعات سیستم به علت ویروسی شدن حذف شد. با این وجود میگردم پیداش کردم براتون میفرستم.
  • سمانه کیا
  • سلام خسته نباشید ببخشید زمان خروجی گرفتن به چه صورت کار نهایی به صورت کامل نمایش داده شود و کناره ها که منو و نام اسلایدها هست دیده نشود ؟؟؟ ممنون می شم پاسخ دهید 
    پاسخ:
    سلام
    سرکار خانم کیا
    متاسفانه قبلا که همین سوال رو به صورت نظر خصوصی ارسال فرمودید به دلیل اینکه ایمیلتون رو ذکر نکرده بودین نتونتستم پاسخ بدم.
    برای این کار میتونید آموزشها مربوطه رو از همین وبلاگ و از طریق لینکهای زیر مشاهده بفرمایید.
    http://econtent.blog.ir/1392/11/20/player

    http://econtent.blog.ir/1393/02/30/stplayetadv
    سلام خسته نباشید
    سپاس بیکران بابت آموزش های عالیتون
    ببخشید قسمتی که دکمه مربوط به تلاش دوباره رو گذاشتم مثل شما تریگری رو براش تعریف کردم که به همین اسلاید دوباره برگزده اما اسلاید ریست نمیشه از همون جواب غلط میاد که امکان ویرایش نداره،چکار کنم؟/
    ممنون میشم پاسخ بدید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از حسن نظرتون
    شما باید بە تنظیمات اسلاید برید اونجا از کشوی مقابل  when revisiting  گزینە reset to initial state  رو انتخاب کنید.

    برا باز کردن تنظیمات اسلاید روی علامت چرخ دندە کنار نام اسلید در گوشە پایین سمت راست کلیک کنید.
    بسیار بسیار متشکرم از پاسخگوییتون،درست شد
    اجرتون با امام حسین(ع)
    درود بر شما
    سپاس بابت این سایت به شدت پر محتوا و عالی
    خدا قوت
    پاسخ:
    سلام
    سپاس بابت حسن نظر شما
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی