Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

چالش هفتگی شماره 1: انیمیشن در محتواسازی

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۳۶ ب.ظ

چالش هفتگی شماره 1:

 از این هفته به بعد انشاءالله هر جلسه مطلبی تحت عنوان چالش هفتگی را در وبلاگ قرار خواهیم داد و هدف از آن تبادل ایدهها و قابلیت‎های عزیزان بازدیدکننده در سراسر کشور است. طبعا تبادل ایده‎ها، مزایای فراوانی برای همه‎ ما خواهد داشت و در ارتقاء سطح خلاقیت و توانایی‎های ما مؤثر خواهد بود بنابراین از همه دوستان عزیز خواهشمند است در صورت داشتن توانایی نمونه کار خود را در مورد چالش هفتگی برای بنده ارسال فرمایند و یا در صورتی که توانایی قرار دادن آن روی وب را داشته باشند لینک آن را برای بنده ارسال فرمایند تا با نام خودشان در وبلاگ قرار گیرد و بازدیدکنندگان دیگر از آن ایده‎های نو دریافت کرده و در مورد آن نظر یا پرسش خود را مطرح کنند.

 

نوع کار: کاری که ارسال می فرمایید مرتبط با موضوع هفتگی باشد و لزومی ندارد فایلی کامل یا موضوعی تمام را پی‎گیری کند بلکه می‎تواند یک اسلاید باشد و مرتبط با موضوع.

ابزارهای مورد استفاده : می‎توانید از نرم‎افزارهای STORYLINE و POWERPOINT استفاده نمایید منتها فایل POWERPOINT را به STORYLINE منتقل کرده و از آن خروجی برای وب بگیرید.

موضوع این هفته: استفاده از قابلیت‎های انیمیشن در جذاب‎سازی محتوا است. طبیعی است که حرکت عنصری مهم در جلب توجه مخاطب است بنابراین استفاده مناسب و به جا از آن می‎تواند به کیفیت محتوای تولیدی کمک نماید.

در ادامه چند نمونه از کارهای تولید اینجانب که در آن‎ها از انیمیشن استفاده شده، آورده شده است.

الف- بازی منطقی توازن: در این بازی در بخش State ها به اشیاء انیمیشن اعمال شده و زمانی که ماوس روی آن قرار گرفت یک دایره خط چین به صورت متحرک دور شکل قرار می‎گیرد.

لینک مشاهده بازی


ب- بازی جدول کلمات: در این بازی انیمیشن‎ها در محیط پاورپوینت طراحی شده و به صورت ویدیو ذخیره شده و سپس وارد storyline شده‎اند.

لینک مشاهده بازی


ج- بازی حافظه روشن شدن لامپ ها: در این بازی برای نمایش روشن و خاموش شدن لامپ‎ها از انیمیشن‎های ورودی و خروجی در storyline بهره‎گیری شده است.

لینک مشاهده بازی


د- بازی کلمه سازی: در این بازی از اعمال انیمیشن به تصاویر gif برای حرکت در مسیر استفاده شده است. همچنین با جابجایی زمانی و تاخیر به زمان سنج یک جلوه حرکتی داده شده است. برای حرکت ماشین نیز از انیمیشن‎ بهره برده شده است.

لینک بازی

ه- انیمیشن مسیر حرکتی: قابلیت اضافه شده در نسخه 2 دست ما را برای اعمال انیمیشن‎ها و داشتن کنترل روی آن‎ها با استفاده از تریگرها بازتر کرده است. نمونه کار زیر در دو اسلاید نشان می‎دهد که می‎توان با استفاده از این انیمیشن حرکتهای پیوسته و مداوم را شبیه‎سازی کرد ونیز با استفاده از دکمه و ابزارهای دیگر کنترل انیمیشن را در مسیرها به دست گرفت.

لینک مشاهده

ضمن تشکر از جناب آقای مهدی باغینی پور، لینک  دو نمونه کار ایشون که با استفاده از انیمیشن‎ها در Storyline تولید شده و برای بنده ارسال فرمودند آورده شده است.

الف- مدار گردش زمین

ب- حرکت روی سطح شیب‎دار


 

  • ۹۳/۱۰/۰۲
  • ۲۳۱۹ نمایش
  • سلیمان محمدزاده

نظرات (۱)

سلام خدمت استاد "مجمدزاده" گرامی و عزیز؛
بنده از کاربران جدید بلاگتون هستم و امیدوارم از آموزش های بسیار مفیدتون، کار  و بهره گیری از نرم افزار "آرتیکیلت ستوری لاین" و نیز "آرتیکیلت ستودیو" را کسب کنم.
***
استاد عزیز، دو لینک دانلود این صفحه از آموزش ها که مربوط به دو نمونه کار آقای "باغینی پور" هست، از کار افتادند، اگر دوباره اونها رو در جایی مناسب آپلود کنید، بسیار متشکر خواهیم بود.
با تشکر بسیار
پاسخ:
 سلام دوست عزیز بازدید شما باعث افتخار بنده هستش.
کارای آقای باغینی پور رو خودشون لینکشو گذاشتن اگه کارم نمیکنه احتمالا خودشون لینک رو عوض کردن.
شما میتونید به وبلاگ ایشون در آدرس زیر مراجعه فرموده و احتمالا اونجا لینک جدیدشو پیدا کنید یا از خودشون بگیرید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی