Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

 

 

هفته نخست کارگاه تولید محتوای الکترونیکی شهرستان مهاباد ( ویژه مدارس خاص)

دوره تولید محتوای الکترونیکی دوره دوم دبیرستان برای مدارس خاص شهرستان مهاباد به مدت 48 ساعت در آخر هفته قبل شروع و در انتهای این هفته پایان خواهد یافت.

در دو روز اول موارد زیر خدمت همکاران ارائه گردید.

مقدمات تولید محتوا: در این مرحله همکاران با تعریف و مزایا و لزوم تولید محتوا آشنا شدند. مراحل تولید محتوا،  ابزارهای لازم  ، جایگاه و چگونگی استفاده و نحوه‎ی تهیه آن‎ها برای تولید محتوای الکترونیکی عرض گردید در این بخش عناصر ورودی مختلف با ذکر نمونه‎هایی معرفی شد به عنوان مثال در بخش ویدیو، چندین ویدیو در ارتباط با دروس مختلف نمایش داده شد ، مانند انیمیشن طوطی و بازرگان برای ادبیات، ویدیوی طرز کار توربین‎های بادی برای فیزیک، انیمیشن بازسازی شده تخت جمشید برای تاریخ، ویدیوی انواع واکنش در شیمی و ... . معرفی نرم افزار storyline و بررسی دلایل  انتخاب آن به عنوان نرم‎افزار مورد استفاده در کارگاه از مباحث دیگر در بخش مقدمات بود.

 

در شروع کار با نرم‎افزار با معرفی صفحه شروع و آشنایی گذرا با منوهای مختلف storyline ارائه گردید. سپس اجزای یک پروژه در storyline بحث شد و کار عملی با وارد کردن نخستین اسلاید آغاز گردید. کار با متن و ویرایش آن به عنوان یکی از ورودی‎ها توسط همکاران، کار با تصویر و ابزارهای ویرایش آن، ویرایش و ضبط صوت و ویدیو بخش‎هایی بود که عملا بعد از توضیحات بنده توسط همکاران پیاده سازی شد.

در بخش ابزارهای تعاملی کارهای عملی زیر انجام گرفت:

1-کار با Markerها و ارائه دو نمونه کار به همکاران

2-  کار با انواع hotspot و لایه و ساخت تریگر مربوط به آن، در این بخش کار با caption نیز توضیح داده شد و توسط همکاران نمونه‎های عملی مرتبط انجام گرفت.

3- کار با timeline و زمان‎بندی اشیاء و کار با کاراکترها

4- نحوه ساخت تعامل کشیدن ورها کردن با ارائه 4 نمونه کار برای دروس عربی، ادبیات، ریاضی و شیمی و پیاده سازی توسط همکاران

5- آشنایی با دکمه‎ها و وضعیت‎های مربوطه، نحوه ویرایش وضعیت‎ها و تعریف تریگر مربوط به جابه‎جایی بین اسلایدها توسط دکمه‎ها

نظرات (۴)

  • امجد ایراندوست
  • باسلام

    کاشکی در شهرستان ما هم کارگاه تولید محتوا تشکیل می شد ، باتوجه به آموزش های بی نظیر
    شمااستاد گرامی و یادگیری هایی که بنده داشتم پیشنهادی به گروه های آموزشی دادم که در طول
    سال تحصیلی کارگاه تولید محتوا تشکیل بشه ، اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است .

    باسپاس
    پاسخ:
    سلام
    جناب ایراندوست
    باعث افتخار بنده است که شما به این حد از توانایی رسیدید که بتونید کارگاه تولید محتوا برگزار نمایید. انشاء الله به زودی شاهد تدریس این دوره توسط شما باشیم. تا همکاران علاقمند با بهره‎گیری از تجربیات شما بتونند  توانایی‎های خودشون در این زمینه را ارتقاء دهند.
    با آرزوی موفقیت برای شما.
    سلام آقای محمدزاده عزیز سایت شما به مدت یک ماه درسایت دوفرشته آسمانی بنر تبلیغاتی خورده انشالله کاربران سایت دوفرشته آسمانی کمال استفاده رو از آموزش های خوبتان ببرند .
    ضمنا درمورد آندروید آموزشی قرار ندادید البته ینده چندین بار طراحی کردم وامتحان هم کردم ونرم افزارمخصوص پخش آندروید رو هم نصب کردم ولی متاسفانه اجرا نشد امیدوارم شما نتیجه ای گرفته باشید با تشکر
    پاسخ:

    سلام

    جناب نیاکی ممنون از لینکی که در سایت دوفرشته قرار دادید. ولی لینکتون غیرفعال است.

    همون طور که قبلا هم عرض ش انشاءالله طی یک دوره که به صورت online برای storyline 2 برگزار خواهد شد مبحث اندروید هم بحث می‎شود.

    با سلام مشکل لبنک برطرف شد با تشکر
    پاسخ:
    سلام جناب نیاکی
    به خاطر  اصلاح لینک ممنون.
  • جواد حسین پور
  • سلام استاد گرامی و تمامی دوستان و همکاران عزیز
    مدتی است که به دنبال نرم افزاری هستم که بتوان بدون دانش برنامه نویسی برای گوشی ها و تبلت های اندروئیدی اپلیکیشن تولید کرد ( با خروجی apk  و حجم پایین ) اما هنوز موفق نشدم . 
    آیا شما نرم افزارهایی رو سراغ دارید که این ویژگی ها رو داشته باشه ؟ ( به جز storyline چون با قابلیت هاش آشنا هستم )
    ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید.
    با تشکّر فراوان
    پاسخ:

    سلام جناب حسین پور عزیز

    بیشتر برنامه ها به صورت online هستند مانند phoneGap که البته بایستی دانش کدنویسی وب مانند HTML ,CSS, JAVASCRIPT رو داشته باشید .

    البته CAPTIVATE نسخه 7 یک پلاگین Adobe captivate app packager داره که محتوای تولیدی در captivate رو میتونید پس از publish وارد اون کنید و فایل apk یا ios بسازید ولی مشکل در اینجاست که بایستی ثبت نام کرده و عضو بشید که متاسفانه برای ایران مشکل و تقریبا غیر ممکن است.

    البته phonegap نسخه دسکتاپ بتا هم داره که امتحانش نکردم ولی اونم نیاز به دانش کدنویسی داره.

    برنامه دیگری که وجود دارد Andromo نام داره که محصول همون شرکت تولید کننده Autoplay media studio است که ادعا میکنه نیازی به کدنویسی نداره ولی اونم online هستش و بابت اپهای تولیدی بایستی پول بپردازید.

    دیگر دوستان عزیز اگه در این زمینه با برنامه‎ای غیر از موارد فوق آشنایی دارند ممنون میشم اگه معرفی کنند.

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی