Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

Articulate storyline و Articulate Studio13 تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای

Storyline آموزش

آموزش تخصصی تولید محتوا با استفاده از نرم افزارهای storyline و articulate studio

آخرین نظرات

سه نکته راجع به کار کردن با اندازه پروژه در Storyline

امروز در مورد اندازه اسلایدهای پروژه و نیز اندازه نمایش نهایی پروژه‎ بحث خواهیم کرد. مواردی وجود دارد که پروژه سایز خاصی داشته باشد یا اینکه در سایز خاصی دارای بهترین نمایش است. بنابراین به عنوان یک طراح محتوا این وظیفه ما است که پروژه‎ای درخشان با استفاده از این پارامترها ایجاد کنیم.

نرم‎افزار Storyline ، چندین انتخاب در اختیار شما قرار می‎دهد که به شما کمک می‎کند درون چارچوب تحمیلی اندازه کار کنید. برای صرفه جویی در زمان تولید محتوا، در اینجا سه روش ساده برای مدیریت اندازه در پروژههای Storyline  آورده شده است:

1-     تنظیم اندازه Story:

هنگام شروع یک پروژه در storyline، به صورت خودکار اندازه اسلایدها  720در 540 پیکسل خواهد بود بدین معنی که نسبت تصویر 4 به 3 است. در صورتی که خواستید اندازه یا نسبت تصویر را تغییر دهید به تب Design رفته و گزینه Story size را انتخاب کنید.

هنگامی که پنجره Change Story Size ظاهر شد، می‎توانید یکی از گزینه‎های موجود در کشوی Story size را انتخاب کنید یا اندازه ارتفاع و پهنای ترجیحی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که با تیک دار کردن کادر Lock aspect ratio می‎توانید نسبت تصویر فعلی را حفظ کنید.

به خاطر داشته باشید که پلیر اندازه ارتفاع و پهنای را تغییر خواهد داد، بنابراین پروژه Publish شده شما کمی بزرگتر از اندازه‎ی انتخابی شما خواهد بود.

 

2-    تنظیم اندازه در ضمن کار با پروژه

حتی اگر شما در طی طراحی پروژه فهمیدید که لازم است اندازه پروژه تغییر کند، باز هم می‎توانید به همان شیوه فوق اندازه را تنظیم کنید. در این صورت Storyline  از شما خواهد پرسید که با اسلایدهای ایجاد شده می‎خواهید چه کار کنید:

·         اگر اندازه جدید بزرگتر باشد: شما می‎توانید از بین (مقیاس بندی به اندازه اسلاید ) Scale To Fit یا پر شدن با پس‎زمینه (Fill Background)یکی را انتخاب کنید.

·         اگر اندازه جدید کوچکتر باشد: می‎توانید از بین (مقیاس‎بندی به اندازه اسلاید) Scale to fit یا (برش) Crop یکی را انتخاب کنید.


 در حالت ایده‎آل، طبعا سعی نخواهیم کرد که اندازه پروژه‎ی خود را تغییر دهیم. با این وجود در مواردی که مجبور به انجام این کار شویم بایستی اندازه  و چیدمان اشیاء را در ابعاد جدید، دوباره تنظیم کنیم. این ویژگی به شما کمک می‎کند که چنین رویدادهایی را مدیریت کرده و بهترین تصمیم را در مورد آن اتخاذ نمایید.

3-    تعیین اندازه پلیر و مرورگر:

با تنظیم  اندازه پیکسل‎ها و نسبت تصویر، شما می‎توانید نحوه نمایش پروژه‎ی خود را در پنجره‎ی مروگر انتخاب کنید.

روی دکمه‎ی Home کلیک کنید، Player را انتخاب کنید و سپس منوی Player properties را باز کنید.

گزینه‎ی Other را انتخاب کنید تا  به گزینه‎های اندازه مرورگر و پلیر دسترسی پیدا کنید.

برای مرورگر شما می‎توانید بین گزینه‎های زیر یکی را انتخاب کنید: (نمایش به  اندازه فعلی مرورگر کاربر) Display at user’s current browser size  ( که اندازه را به اندازه‎ای که کاربر در حال حاضر تنظیم کرده درمی‎آورد) و گزینه ( تغییر اندازه مرورگر به اندازه بهینه بسته به اندازه پروژه‎ی شما) Resize browser to optional size و یا ( تغییر اندازه برای پر کردن صفحه نمایش) Resize browser to fill screen .

من معمولا تنظیمات را به حالت Display at user’s current browser size قرار می‎دهم که تنظیم پیش‎فرض است و فرض بر این است که کاربر بهترین اندازه را برای نمایش‎گر خود انتخاب کرده است. اما دو گزینه‎ی  دیگر نیز در دسترس هستند اگر محتوا در یک پنجره مرورگر جدید باز شود و شما بخواهید اطمینان حاصل کنید که پنجره دقیقا هم اندازه با پلیر است یا چنانکه بخواهید به صورت تمام صفحه پخش شود.

در مورد پلیر شما می‎توانید بین گزینه‎های تغییر اندازه برای پرکردن پنجره مرورگر (Scale player to fill browser window ) و قفل کردن پلیر در اندازه بهینه ( Lock player at optional size) که وابسته به اندازه پروژه شما است یکی را انتخاب کنید.

 به نظر می‎رسد که گزینه‎ی Scale player to fill browser window پر کاربردترین انتخاب است. هرچند اگر تصاویر بسیار کوچکی در محتوای خود استفاده میکنید بهتر است بدانید که ممکن است به دلیل تغییر رزلوشن تصویر در حالت تمام صفحه، با کیفیت خوب نمایش داده نشود.

منبع: انجمن Articulate

 

نظرات (۳۰)

با سلام  و عرض خدا قوت و تقدیر و تشکر از آموزش های مفیدتان

جدیدا برنامه استوری لاین نسخه 13 و نسخه 2 باز نمی شود و پیامی مبنی بر مشکل داشتن فلش پلیر 10 می دهد لطفا راهنمایی کنید

با کمال تشکر

پاسخ:

سلام جناب اربابی

در آپدیت 4 مشکل حل شده، میتونید آپدیت 4  برنامه Storyline رو از سایت articulate.com دانلود کنید با کرک آپدیت 2 کار میکنه و از حال تریال خارج میشه.

موفق باشید.

سلام 
آخرین نسخه استوری لاین نسخه چند است
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
آخرین نسخه ورژن 2 آپدیت 4 هستش.
ممنون . تشکر فراوان  . لطف فرمودید

با سلام میشه کار با flip PDF را آموزش دهید .ممنون

پاسخ:

سلام

شما در مطلبی که با عنوان کار با فایلهای PDF در همین وبلاگ میتونید شیوه کار با FLIP PDF را آموزش ببینید. با استفاده از لینک زیر به اون بخش برید.

کار با فایل‎های PDF  در STORYLINE

 

  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    با سلام استاد خسته نباشید یک فایل وصل کردنی برای شما ارسال کردم 80درصد کارو انجام دادم ولی کمی کیج شدم ودیگه نمی تونم کاری بکنم یعنی هنگ کردم ببخشید خیلی خسته شدم تا به اینجا رسوندم چون توی سایت اصلی 3گزینه وصل کردنی داشت ولی من 5 تا کردم واین دوتا رو خودم کاراشو انجام دادم ولی مشکل چیه ؟
    شما این فایل رو اجرا کنید وقتی عدد ها رو روی دایره خالی مقابل می کشید وقرار می دهید وقتی کاربر شماره بعدی رو اگه روی همون دایره قبلی قرار بده خوب باید شماره قبلی به جای خودش برگرده فکر کنم دو سه تا این مشکل رو ندارند ولی بقیه مشکل دارند وخط اتصال وشماره برنمی گردند انشالله تونسته باشم مشکل رو بیان کنم وشما هم زحمت بکشید این مشکل رو برای حقیر برطرف بکنید با تشکر می خوام یک محتوا بسازم برای مسابقه فنامد انشالله که کمک می کنید با تشکر

    *************************************************************************************************
    پاسخ:

    سلام

    دارم روش کار میکنم آماده شد براتون ایمیل میکنم.

    موفق باشید.

     

    کار شما را اصلاح و به ایمیلتون ارسال کردم.

    با سلام وتشکر از آموزشهای مفید و کاملتان

    در برنامه استوری لاین حرف ک و گ به صورت مجزا نوشته می شود و به حروف دیگر متصل نمی شود . می خواستم در این خصوص راهنمایی فرمایید.

    در پناه حق باشید

    پاسخ:

    سلام و تشکر از لطف شما

    در نسخه 2 این مشکل وجود داره. ولی جای نگرانی نیست چون این فقط در زمان طراحی است و در زمان پیش نمایش (preview) یا تولید خروجی نهایی (publish) این مشکل رفع خواهد شد.

    سلام استاد عزیز

    آفرین بر شما و آموزشهای خوبتان . دست مریضاد

    می خواستم بدانم در قسمت متغیرها چه تفاوتی بین

    Equal to ==   با Equal to (ignore case) ==

    وجود دارد

    متشکرم

    پاسخ:

    سلام و تشکر از حسن نظرتون

    این گزینه مربوط به املای کلمات در انگلیسی است و در فارسی کاربردی ندارد. به این مفهوم اگه در انگلیسی خواستید متغیر شما به کوچکی و بزرگی حروف حساس نباشه ازEqual to (ignore case) == استفاده میکنید.

    equal to برای بررسی برابری یک متغیر چه عددی چه متنی با یک مقدار خاص است.

     

  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • با سلام وعرض ادب ، استاد خیلی زحمت کشیدید خیلی ممنونم کمک بزرگی به من کردید از توصییه ای که فرمودید هم تشکر می کنم شما زحمت کشیدید من هم تلاش می کنم محتوا رو می سازم ومی فرستم انشالله خدا هم کمک خواهد کرد بازهم تشکر می کنم 

    راستی یک پیشنهاد چرا شما درسایتتون یک بخشی رو قرار نمی دید تا اگه محتوایی از طرف کاربرانی که توی سایت شما آموزش می بینند تولید شد دراختیار همه ی قرار بگیره 
    پاسخ:

    سلام

    اگه وبلاگ رو مشاهده بفرمایید بنده یک پست با عنوان چالش هفتگی تو وبلاگ قرار دادم و بنا بر این بود که هر هفته موضوعی رو انتخاب کرده و دوستانی در زمینه موضوع اگه محتوایی د ارند ارائه دهند و با نام خودشون تو وبلاگ قرار بگیر که متاسفانه غیر از یک نفر کس دیگه ای استقبال نکرد.

  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • استادببخشید مشکل هنوز پابرجاست برطرف نشده خودتون یک تست بکنید با تشکر
    پاسخ:
    با سلام
    فایل رو دوباره چک و اشکالات مربوطه را رفع کردم. به ایمیل شما ارسال شد.
  • سیده خدیجه محمدی نیاکی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    شب شما بخیراستاد متاسفانه باز هم مشکل داره من تصاویراشکال برنامه رو گرفتم برای شما ارسال کردم تا بهتر متوجه منظورمن بشید با تشکر 

    *********************************************
    پاسخ:

    سلام

    تریگری برای تغییر وضعیت به نرمال برای هر مستطیل مربوط به هر عدد را اضافه کنید هنگامی که روی rectangle 8 قرار گیرد.

    متاسفانه نمیتونم بیش از این روی این فایل کار کنم. موفق باشید.

    سلام بر شما استاد گرامی

    چند مدت پیش در لود شدن برنامه مشکلی بوجود آمد و شما محبت فرمودید و راهنمایی کردید . آپدیت 4 storyline  را دانلود و نصب کردم اما مدت دار است  از کرک 2 استفاده کردم اما از حالت تریال خارج نشد . اگه زحمتی نیست کرک  این برنامه که بتوان آنرا از حالت مدت دار خارج کرد را به ایمیلم بفرستید یا آدرس دانلود کرک رو بفرستید .

    با سپاس  و تشکر فراوان . برایتان سلامتی و تندرستی را آرزومندم

    پاسخ:
    سلام جناب اربابی
    کرک آپدیت 4 رو از لینک زیر دانلود کنید.
    http://bayanbox.ir/download/8053618619186698228/Articulate.Storyline.2.-UPDATE.4-.Patch-MPT.zip
    سلام

    آیا  اسلایدی که با برنامه ی story line  درست شده باشد روی سیستمی که این 

    برنامه روی آن نصب نشده باشد قابل اجرا است ؟
                                                                     با تشکر فراوان
    پاسخ:
    سلام
     بله یکی از انواع خروجی‎های storyline خروجی exe یا سی دی هستش که روی هر سیستمی اجرا میشه.

    با سلام و تشکر فراوان از شما استاد گرانمایه

    از شما بسیار سپاسگزارم  که بهترین مرجع پاسخگویی به سوالات استوری لاین در کشور هستید . امیدوارم خداوند به شما و خانواده محترمتان سلامتی و طول عمر عنایت فرمایید و در استانه سال نو بهترین ها را برایتان آرزومندم .

    حقیقتا داوری چون شما برازنده کشور و مهاباد  است . موفق و پیروز باشید

    پاسخ:

    سلام

    جناب اربابی عزیز

    ممنون از این همه لطفتون. براتون آرزوی بهترینها رو داریم.

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرامی
    به خاطر آموزش ارزشمندتون سپاسگزارم
    استاد گرامی من مدتی با برنامه ی captivate کار کردم یکی از ایراداتش عدم پشتیبانی از زبان فراسی در نسخه های بالاست
    میخواستم ببینم این برنامه قابلیت های captivate رو داره؟
    و شما کدوم برنامه رو ترجیح میدید؟
    با تشکر
    پاسخ:

    سلام

    ممنون از لطف شما

    این برنامه اکثر قابلیتهای captivate رو داره و در برخی موارد کارها راحت تر نیز انجام میشه. البته بحث در این زمینه نیاز به یک مقاله و بررسی تخصصی داره که انشاءالله در آینده به آن خواهم پرداخت.

    شما میتونید در لینک زیر مقایسه چند مورد از بهترینهای این حوزه رو از دید یک صاحبنظر در این زمینه ملاحظه فرمایید در جدولی که در این لینک خواهید دید به هر نرم افزار  بر حسب اینکه چندمین انتخاب در اون زمینه مورد بررسی است به برنامه ها از یک تا چهار یک عدد تخصیص داده شده که عدد پایین تر به مفهوم کارکرد بهتر برنامه در اون زمینه است. در مجموع برنامه ای که کمترین جمع اعداد انتخابی رو داشته باشد از بقیه برتر است که در این بین storyline از بقیه امتیاز بهتری کسب کرده است.

    بنده به لحاظ سادگی کار و پشتیبانی مستقیم از زبان فارسی storyline رو ترجیح میدم. ممکن است فرد دیگری نظری متفاوت داشته و طبعا برای نظرش هم دلایل خاصی ارائه کند.

    لینک مقایسه

    از لطف بی دریغتان سپاسگزارم.
    موفق باشید.
    سلام
    سال نو مبارک
    پاسخ:

    سلام

    جناب آقای باغینی پور سال نو بر شما هم مبارک.

    با سلام و عرض تبریک سال نو خدمت شما استاد ارجمند
    منتظر برسی تخصصی شما درباره مقایسه ی برنامه ی captivate و storyline هستم.
    با تشکر
    پاسخ:

    سلام

    سال نو شما هم مبارک. به امید سالی سرشار از خوبی و خوشی برای شما.

    درخواست شما رو در برنامه دارم انشاءالله سر فرصت مناسب تقدیم خواهد شد.

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من برنامه ی استوری لاین 2 رو نصب کردم ولی وقتی می خوام برنامه رو باز کنم پیغام میده که باید فلش پلیر 10 یا بالاتر و داشته باشید در صورتی که من آخرین ورژن فلش پلیر که ورژن 20 هست رو نصب کردم . روی انواع ویندوزها و کامپیوترها هم امتحان کردم ولی جواب نداد بجز روی یک کامپیوتر که فلش پلیر و اکتیو اکس 10 روش نصب بود. مشکل اینجاست که این نسخه های قدیمی و  نمی تونم روی سیستمم نصب کنم چیکار باید بکنم؟
    ممنون از راهنماییتون
    پاسخ:
    سلام
     مشکل از آپدیتی هست که اخیرا شرکت ادوبی برای فلش پلیر ارائه کرده و این مشکل مختص storyline نبوده و در برنامه های دیگری که از فلش پلیر استفاده میکنند مشکلاتی ایجاد شده است.
    اما راه حل شما بایستی فلش پلیر را به روش توضیح داده شده در لینک زیر حذف کرده و مجددا نصب نمایید پس از انتهای نصب مجدد سعی کنید که تیک گزینه آپدیت فلش پلیر را بردارید.

    اگه مشکلتون به این روش حل نشد احتمال زیاد ویندوزتون مشکل داره که با نصب یک ویندوز دستکاری نشده و به روز برطرف خواهد شد.
    سلام من برای پروژه ام باید story line  امورش بدم
    ار کدوم لینک میتونم همه ی فیلم های شما رو دانلود کنم؟؟؟؟؟؟؟
    لطفا کمکم کنید
    پاسخ:
    سلام
     شما میتونید از کانال بنده در آپارات به آدرس زیر کل آموزشها رو دانلود کنید.
    aparat.com/econtent
    سلام از کجا می تونم این سی دی  نر م فزار استوری لاین  رو خریداری کنم؟ 
    پاسخ:
    سلام
    شما میتونید از آدرس زیر اونو دانلود کنید
    http://soft98.ir/software/15756-Storyline.html
     قبل از نصب ارتباط با اینترنت را قطع کنید. بعد از نصب برنامه محتویات پوشه crack را کپی کرده و در مسیر زیر paste کنید ( اگه ویندوزتون 32 بیتی هستش)
    C:\Program Files\Articulate\Articulate Storyline 2 

    اگه ویندوزتون 64 بیتی در مسیر زیر اونا رو paste کنید
    C:\Program Files(x86)\Articulate\Articulate Storyline 2
    اخه متاسفانه من هرکار کردم حتی اساتیدم موفق نشدند این نرم افزار رو نصب کنن
    گفتم شاید با سی دی خودش بشه
    مدام یک اخطار میده که اکسپلورر 10 نصب شه ولی اونم نصب میشه مشکل حل نمیشه

    پاسخ:
    دوست عزیز احتمال زیاد مشکل از فایل نصبی برنامه و یا از ویندوزتون هستش
    فایل رو از آدرس زیر دانلود کرده 
    http://soft98.ir/software/15756-Storyline.html
    و نصب  کنید اگه مشکل پابرجا بود مشکل از ویندوزتون هست این برنامه روی ویندوزهای 7 به بعد کار میکنه سعی کنید یک دی وی دی ویندوز که آخرین آپدیتها را داشته باشه تهیه کرده و ویندوز جدید نصب کنید و بعد اقدام به نصب برنامه کنید سعی کنید در هنگام نصب ارتباط با اینترنت را قطع کنید.
    موفق باشید.
    سلام چه جوری می تونم از استوری لاین خروجی اتوران بگیرم؟
    برای خروجی از قسمت پابلیش گزینه سی دی رو انتخاب میکنم ولی به صورت اتوران نیست.لطفا کمک کنید.ممنونم
    پاسخ:
    سلام
    میتونید دو مطلب زیر از همین وبلاگ و در همین رابطه را مشاهده کنید
    سلام
    سال نو بر شما مبارک باد
    پاسخ:
    سلام جناب آقای باغینی پور
    سال نو شما هم مبارک
    انشالله سالی پر خیر و برکت داشته باشید.
    ممنون از اینکه بازم به وبلاگم سر زدید.

    سلام.خسته نباشید.

    چطوری میتونم منوبار بالا که ماله خود برنامس که شامل خروج و کمینه و ازین قیبل میشود را حذف کنم ؟

    پاسخ:
    سلام
    خود منوبار رو نمیتونید حذف کنید ولی میتونید در تنظیمات  پلیر در آموزش های زیر نحوه دستکاری اون رو ملاحظه کنید.

    سلام چطور میتونم یک فایل exeرو با زدن یک دکمه در صفحه باز کنم؟
    ارورو میده ممنون میشم جواب بدید
    پاسخ:
    سلام
    باز کردن فایلای exe  در استوریلاین پشتیبانی نمیشە یە دلیلش میتونە حمایت از کاربران در مقابل فایلهای مخرب باشە.
    سلام.من توی صفحه ی اول ایتوری لاین چندتاباتن معرفی کردم...می خوام ازصفحه ی اولم که شعر هست ..واردصفحه ی شعرم شود..چیکارکنم.ازچه تریگری استفاده کنم..
    پاسخ:
    سلام
    از تریگر jump to slide استفاده کنید.
  • رضا کریمیان
  • با سلام
    برای گرفتن خروجی در استرولاین به صورت فلش تا بتوان آن را در آتوپلی اجرا کرد چه راهکاری وجود دارد؟ لطفا راهنمایی کنید . با تشکر فراوان
    پاسخ:
    سلام 
    در استوریلاین خروجی وب بگیرید و اونو به شکل وب آبجکت وارد اتوپلی کنید.
    سلام ببخشید من از پروزه پابلیش گرفتم و فایل و رو زیپ دار کردم ولی وقتی اجرا می گیرم در حال بود میاد حتی 2ساعتم وایسادم ولی اجر اش نمی اومد چی کار کنم
    پاسخ:
    سلام چرا فایل رو زیپ کردید وقتی خروجی گرفتید تو مسیر documents/articulate storyline ذخیره میشه پوشه مربوطه را باز کرده و روی فایل اگزه کلیک کنید
    سلام دو مشکل دارم من خروجی گرفتم از پروژه استوری لاین اما ترایگرها کارنمیکنه  ولی تو پروژه چک میکنم مشکل نداره 
    مشکل دومم اینه که من اسلایدم رو مرتب می چینم اما اسلاید رو که اجرا میکنم تنظیم نیست و سرجای خودش نیست تغییر سایز هم دادم فایده نداشت

    پاسخ:
    سلام
    پروژتون را به ایمیل بنده ارسال بفرمایید
    econtents.blog@gmail.com
    سلام وقتی که روی گزینهpreview می زنم ارور میده
    پاسخ:
    سلام احتمال زیاد در اسلایدتون متن فارسی دارید کافیه فونتش را تغییر بدید. احتمال زیاد مشکل رفع خواهد شد اگه باز مشکل داشته باشید مشکل از خود برنامه است سعی کنید دوباره نصبش کنید

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی